Störande människa

Förlåt att min uppdatering varit usel de senaste dagarna men det har hänt så mycket. Både negativt och positivt. Positivt: jag får fortsätta i minst 4veckor till på dagvården trots att jag bara gått upp 0,25kg sen jag började. Negativt: så otroligt mycket, kan försöka förklara nedan.

Min svärmor är en väldigt snäll och väldigt elak människa, med andra ord rätt manipulativ eftersom jag aldrig riktigt förstått vad min kille pratar om när han försöker förklara att hon inte är sån som hon är mot mig mot honom och familjen. Och igår morse gick gränsen även för min del, jag har hört henne säga en hel del hemska saker innan men alltid försökt dölja det med "hon har säkert en dålig dag". Men ovsett hur dålig dag man än har så säger man inte saker som "du är inte min son" "du har inte lyckats med någonting i hela ditt liv? Försök nämna nått? Nej det kan du inte för du har inte det!" "du är misslyckad och kommer alltid vara det" "du har inte tagit i tag i dina problem och är en knarkare och super dig packad hela tiden" (han tog en del droger då och då för några år sedan men har inte rört en enda drog på över 2år trots att många i hans närhet gör det då och då, och han dricker inte sen några månader tillbaka heller så det stämmer inte alls och det är något han jobbat hårt med och det vet hon.) "det är ditt eget fel att du har en ryggskada" (ryggskadan är en olycka då en snowboard åkte rätt på hans höft och orsakade skolios som gör att benen är ojämna så ryggen har tagit enormt med stryk och han knappt kunde stå upp men hon tyckte att han skulle iväg och jobba ändå (han jobbar i byggbranchen dessutom...).

Så hemma hos henne kan vi inte bo av förklariga skäl, och jag börjar förstå varför han ville att vi skulle vänta med att berätta om graviditeten förrän vi bodde i egen lägenhet, jag hade aldrig velat ha henne över mig om att vi aldrig kommer klara det etc. Så nu flyttar vi hem till mina föräldrar en månad innan vi flyttar till våran egen lägenhet. Jag är bara så irriterad på att man kan bete sig som hon gjorde, kan också påpeka att jag var på toan när jag hörde detta, hon lugnade sig direkt när jag kom ut och gick till jobbet... Det värsta är att jag hört min kille säga liknande ord om sig själv, han verkar på allvar tro att han är misslyckad och aldrig lyckats med något vilket är så synd, jag är riktigt arg att hon fått honom att verkligen gå på det.

Skriv din åsikt
Postat av: Elin

Det är så hemskt när man inte kan få stöd av de som borde störja människor i er sits, ni har många utmaningar framför er och behöver verkligen ha flyt och hjälp mer er. Men jag håller med dig, ni behöver få lugna ner er i en egen tillvaro där ni kan hjälpa varandra med.



Och att du inte går upp beror på att din kropp levt i svält så länge att den fortfarande jobbar i svältläge - inte "friskhetsläge" det dröjer nog ett tag till .kramar

2010-04-28 @ 11:25:19
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Sofie in dark side

läst lite på din blogg här, det är bra att du kämpar! alla behöver stöd och kunna skriva av sig. Minns när jag åkte in på kliniken. fick stanna där i ungefär ett halv år. jag åker fortfarande in då och då för att kolla att allt är rätt till.. men när jag började i min vnaliga skola igen.. ingen märkte att jag hade varit borta. visst var det bra men också lite hemst. hade aldrig fått den stöd jag behövde.

Jag hoppas du blir frisk från det hela!<3

2010-04-28 @ 20:23:39
Postat av: ..

Vilken jäkla mamma! vad ledsen man blir när man läser om sånna som behandlar folk och dessuton sitt eget barn så.. skönt för er att få eget boende!



en annan fråga, var er graviditet planerad? och isf, tog det lång tid för dig att bli gravid? har själv försökt i 1,5år, har haft äs under många år men är inte underviktig så det borde ju inte bero på det..

2010-04-28 @ 21:07:59

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0