Trevlig helg

Äntligen helg! Ikväll ska jag festa, imorgon mysa och på söndag träna. Och massor av annat skoj, jag är väldigt positiv nu. :)

Nu litar jag inte riktigt på försäkringskassan efter allt strul, så jag försöker komma på vad jag ska göra om jag inte får ett endaste öre från dom. Mina alternativ är 3 olika svartjobb (café, kiosk och ett i norge - passa barn) eller jobba hemma. Jobbar jag hemma kommer jag nog inte få lika mycket betalt så svartjobb blir nog bäst, rätt komiskt med tanke på att de inte vill att man ska svartjobba, men jobbar jag vitt så blir det väldigt mycket trubbel om jag får sjukpenning av dom. Och nej, jag är inte i skick att jobba varken vitt eller svart men jag börjar bli desperat nu, jag har räkningar varje månad, jag måste ha busskort för att ens kunna ta mig till behandlingen. Jag kan inte leva på 0:- om dagen helt enkelt.

Skriv din åsikt
Postat av: Anonym

Du har rätt till socialbidrag. Ibland kan man få socialbidrag i väntan på beslut från F-kassan. Får man sedan pengar retroaktivt från F-kassan, så får man betala tillbaka pengarna till Soc för de månaderna.

2010-02-05 @ 12:12:21
Postat av: karin

jag håller med föregående talare! vadå svartjobb? ska vi andra finansiera både att du jobbar svart och sen kanske få skattebetalarnas finansierade sjukpenning? fattar du inte att du sätter andra som är oförmögna att jobba i en dum sitts om du utnyttjar systemet!! OM du kan jobba svart kan du fan inte ansöka om sjukpenning, då kan du lika väl jobba vitt och inte belasta samhället. gå till soc och be om hjälp eller fråga din läkare som har skrivit intyget. i värsta fall får du väl låna av någon och sen betala tillbaka.



det är just av såna här skäl som f-kassan tar sån tid på sig att utreda och kontrollera fall, för att det finns de som fuskar!!!

2010-02-05 @ 17:33:39
Postat av: karin

ps. har du jobbat vitt så får du ingen sjukpenning för den just tiden bara. det minskar inte din rätt till sjukpenning för den tid du inte har kunnat arbeta. de räknar bara om det från hel/halv/fjärdedel osv. Så om du kan jobba, ska du ta det vitt och sen bara anmäla vilka dagar till f-kassan så får du indragen sjukpenning för de specifika dagarna.

2010-02-05 @ 17:36:31
Postat av: Rebecca

Försök få ett vikariejobb så att du kan jobba någon timme om dagen. Du behöver ju inte starta på heltid direkt!

2010-02-05 @ 18:46:40
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Victoria

Något slags bidrag borde du ju allt få ha någon som helst rättighet till! D:

Fast samtidigt... så har jag ju hört flera i min behandling som hållt på och strulat med försäkringskassan... hur som helst

- du borde iallafall få ha en rättighet till ersättning om du fråga mig. :I

Om inte, så tycker jag ändå inte att du ska börja på heltid då det med en viss risk kan bli på tok för mycket för dig. :(



Men.

Jag har inte hunnit läsa allt än,

men vad glad jag ändå blir då du enligt texten verkar må något bättre nu! :D

Tummarna upp! ;D



Kramar~<3

2010-02-05 @ 23:43:07
URL: http://pigment.blogg.se/
Postat av: Linda

hoppas det löser sig med pengar. ha en bra helg! kram!

2010-02-06 @ 00:28:04
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: Miss JS

http://www.mando.se/sv/Var-metod/Mandometermetoden--/1.aspx



Tänkte på dig när jag såg det här.



.:Kram

2010-02-06 @ 20:06:39
URL: http://missjsstruggle.wordpress.com/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0