Kommentarer

Känner att jag måste svara på två kommentarer bara en glad och en sur.

"du får ju faktiskt skylla dig själv som inte har jobbat på två år? att gå helt syssellös i två år och sen komma och klaga på att man inte får mer än "bara" 2200 kr i månaden? skärp dig för helvete, snacka om att utnyttja pengaregler"

Svar: Jag vet inte hur du tänker med tanke på att jag gick ut gymnasiet i somras, jag jobbade på somrarna men fokuserade på plugget på terminerna vilket var svårt nog och läkarna tjatade på mig att läggas in istället men jag ville gå klart, skulle jag jobbat på fritiden då tänkte du? Och i höstas pluggade jag, hoppade av i december för att ta tag i mina ätstörningar på riktigt och här är jag nu, ska få vård, ska på arbetsinterju i veckan och kämpar för att komma tillbaka. Men jag tror inte så många 19åringar har haft heltidsjobb faktiskt så det var en onödig kommentar till de flesta enligt mig.

Å grattis va kul för er.
Jag har själv nyss fått en bebis han är 2 månader idag.
Jag oroade mig mycket för maten när jag var gravid, men mår idag mycket bättre än innan. Har haft ätstörningar i 13 år.
kram

Svar: Tack så mycket! :) Var du frisk när du blev gravid och är du helt frisk idag? Skulle gärna vilja mejla med dig om du vill, min mail är [email protected]

Skriv din åsikt
Postat av: Elin

Människan som står för det första inlägget kan dra långt bort från denna blogg, den gör dig inte gott med sådana kommentarer. Jag hoppas du tar det som att peppa dig till att visa för dig själv att du faktiskt är bra, trots att du inte gör lika mycket som du kanske skulle vilja. Har man problem, med ÄS av något slag, behöver man stöd, inte skit från andra människor och verkligen inte skit från myndigheter (det sistnämnda händer allt för ofta). Alla människor har rätt att leva, rätt att leva i ett samhälle där de överlever. Din mammaoch pappa har betalat skatt i hela ditt liv, och sitt liv med, för att de ska få den hjälp och det stöd som samhället säger sig stå för. Däri ingår bidrag, ett bidrag som de flesta människor, som får det, tar hjälp och avstamp ifrån för att hoppa upp lite på måendeskalan och samhällsskalan. Utan stöd från myndigheter, som de med all rätt ska stå för, ekonomiskt och annat, har du betydligt mindre chans att komma tillbaka och bli en "svensson-människa" (ursäkta uttrycket). Med ännu mer problem, rent värdsligt, mer än "bara" ÄS-demoner, t.ex ekonomiskt har du ännu ett till problem, vilket gör det hela ännu svårare att jobba med och mot.



Så din dryga fan, om du inte har något som gör någon skillnad - till det bättre!, kan du hålla tyst för det sista människor som mår dåligt behöver är mer som trycker ner dom, de är duktiga på att trycka ner sig själva från början ändå.



Kramar, stå på dig

2010-03-30 @ 11:51:34
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Herregud vilken människa som säger sådär!! Ingen förståelse överhuvudtaget, tragiskt att det finns sådana människor som saknar empati för andra.

Skit i denna dryga människa, du är stark som ens klarade av att plugga samtidigt som du var sjuk.

Jag jobbade heltid och klarade nästan inte av mitt jobb pga ÄS, tur var hade jag en mycket förstående chef som hjälpte mig få behandling och även nu stöttar mig när jag är på väg tillbaka till jobbet.

Ta inte åt dig vad människan säger, du behöver lugn och ro om du kommer i behandling och då kommer du inte ha så mycket ork över till annat ,för man är verkligen helt slut varje dag pga allt man går igenom med mat, tankar osv. Kämpa på!!! Jag håller på dig :)

Kram från mig!



2010-04-01 @ 21:59:48
URL: http://www.minimynta.blogspot.com.

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0