Tack

Tack så mycket för alla fina grattis kommentarer, jag ska fixa det här, och jag kämpar enormt för att gå upp till normalvikt snabbast möjligt, just för att ju snabbare jag når normalvikt desto bättre för den lille i magen. Ska till östra idag med, ska svara på en mängd frågor på datorn, och försöka få ett sjukintyg till försäkringskassan med, det är nog mest det jag oroar mig för: ekonomin.


Just ätit frukost med: 2 lingongrova med lätt&lagom och 1 burk makrill i tomatsås, 1 kokt ägg och 1 apelsin. Mums!


Skriv din åsikt
Postat av: Victoria

Vad bra att du verkligen fått något att motivera en normalvikt för~ :D

2010-03-18 @ 07:34:08
URL: http://pigment.blogg.se/
Postat av: Therese

Hoppas att det går bra=) Kram

2010-03-18 @ 08:27:24
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/
Postat av: Miranda

Din bebis är din räddnig gumman. Du äter för den, du andas för den och du kommer även leva för den! Jag tycker du är stark som beslutat att behålla den! Ekonomiskt får du ta stöd av dina föräldrar, för du måste slappna av och fokusera på bebisen och på att bli frisk! Stor kram!

2010-03-18 @ 09:51:26
URL: http://mybordergirl.blogspot.com
Postat av: Elin

Först: fortsätt med maten, det blir lättare, omärkligt, men kroppen mer än vad du gör nu.



Och pengarna: allt på FK beror på vem du träffar. Men i alla fall, det finns flera olika ersättningar - med ett sjukintyg, oavsett om det står att du är helt eller lite oförmögen till att göra bindande aktiviteter (som jobb, skola, praktik osv), får du rehabiliteringsstöd (runt 6000 per månad), då får du inte göra något annat än det som ingår i att bli frisk - direkt kopplad till vård (som inläggning, dagvård, DBT/KBT osv) - men du får inte göra något annat. (Denna ersättning kommer från kommunen, inte FK) För att få göra något annat behöver du ett annat stöd f



Det är snurrigt - med de två tips jag kan ge är att skaffa ett giltigt, fullständigt intyg, OCH blanda in alla parter i det som rör ditt uppehälle och liv - Arbetsförmedlingen (som du behöver om du ska få kunna göra t.ex en praktik en gång i veckan eller läsa på Komvux, eller vuxenskola eller annat (i princip all sorts utbildning utom högskola), du behöver koppla in FK, som tillsammans med kommunen ska bestämma vilket sorts aktivitet, om någon alls, du får utföra beroende på vilken ersättning/stöd/bidrag du än får. Jag tror jag fått med lite, OCH lite inte på allt jag säger, för det är måånga regler, men det är så här det har funkat för mig och det brukar vara det som gäller för det mesta.

Kramar (till slut löser det sig ganska bra, särskilt om du träffar på rätt människor, ett tips är att försöka träffa yngre, kvinnliga)

Kramar igen då

2010-03-18 @ 12:16:14
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: rebecca

SUPERBRA frukost! Tänk nu på att du äter för två och är ansvarig för en annan människas liv! Din graviditet kommer blir super! hur långt gången är du? =)

2010-03-19 @ 20:49:26
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: danni

åååhh, en bebis? :DD gud , grattis! <3

2010-03-24 @ 13:37:52
URL: http://autumnpromises.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0