Duktiga, dumma jag.

Igår tänkte jag baka en paj, och inte vilken paj som helst utan en pecannötschokladkolapaj! Frid och fröjd, världens godaste paj, serverade med kardemumma grädde och tänkte att det skulle vara efterrätt, med andra ord efter middagen. Men då kom en släkting upp och tiggde om att vi inte kunde få smaka en bit varm paj innan maten och jag tyckte att jo men visst pajen är ju godast varm, så vi satte oss ute i solen och vips så hade vi suttit där i en timma och mumsat i oss paj och var så mätta att vi storknande. När vi kommit in var klockan redan 7 eller 8 och vi var proppmätta. Tog då en skål yoghurt med bär och tvingade i mig en macka med sill för att få i mig någonting vettigt i alla fall. Jag som trodde att pajen skulle vara UTÖVER maten. Tji fick jag. Men idag blir det bättring, idag ska jag inte tulla på några regler.

Skriv din åsikt

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0