Andra dagen?

Idag är jag knappast pigg, men har bara en lektion i skolan idag så det ska nog gå finfint trots allt. Och idag ska vara den andra dagen denna veckan som jag klarar att äta i vettig mängd, utan att hetsa eller spy. Jag tänker fortfarande så mycket på kalorier och kollar varende förpackning för att sedan ta det mest kalorisnåla, en väldigt dålig vana eftersom det ofta resulterar i att jag står velandes och får panik över att det "är så mycket kalorier i allting". Även fast jag vet att man behöver en hel del kalorier bara för att hålla kroppen frisk och kry, och tränar jag så behöver jag ännu mer. Men jag ska stålsätta mig och strunta i hur andra äter, jag ska sluta jämföra mina måltider med andra, för hur vet jag att de äter lika lite som mig när jag inte är med? Nej, jag ska hålla mig till mina egna regler: Äta 3 huvudmål och sedan 2 eller 3 mellanmål. Har börjat få in det som en vana att äta en skål med bär/frukt och lite yougurt på kvällen, har aldrig ätit kvällsmat innan, men det känns naturligt nu, bra!

Man måste nog stå ut med lidandet tills man är frisk för det är knappast en dans på rosor att bli frisk, man kämpar konstant, fick panik igår efter att ha ätit för mycket mellanmål och funderade "ska jag spy eller inte?" och insåg helt plötsligt hur hemskt det är att jag går och spyr efter att ha ätit, det är hemskt både mot mig själv, mot den som tillagat maten, min ekonomi och mot naturen eftersom jag tar av resurserna helt i onödan.


Skriv din åsikt
Postat av: Lollo

Jag vet inte vad jag ska skriva mer än att DU ÄGER!

:D



Vill du veta en knäpp grej? Jag har aldrig räknat kalorier. Jag räknade kolhydrater. xD Jag blandade ihop dem.

Men det var bara bra att jag gjorde det! Jag försöker också sluta kolla på innehållet i det jag äter. Det är svårt. Men det går. Eller hur? :)

2009-04-24 @ 08:46:00
URL: http://slim.devote.se

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0