Godnatt


Depp och Moss, vackert!


Kommer inte kunna blogga något imorgon tror jag då jag kommer ha fullt upp med musikalen, men tänkte vara duktig och planera vad jag ska äta imorgon:

Frukost: 2dl yougurt, 1dl müsli, 1dl bär, c-vitamin+järn brustablett, te och kanske en macka.
Mellanmål: Ett äpple och lite nötter
Lunch: Renstek, rött råris och sallad
Mellanmål: En grov fralla
Middag: Ugnsrostade grönsaker och en macka
Kvällsmat: Lite yogurt kanske

Det tycker jag verkar bra, jag måste ha energi hela dagen för att orka med. Så har med mig matlådor så att jag slipper känna mig så dum när alla frågar om man ska med och äta pizza, jag vill ha en ångestfri dag.

Förresten måste bara tipsa om att göra sånt som ni tycker är kul istället för att sega framför datorn, det är nästan lite ovant, jag älskar att måla men gör det verkligen inte så mycket som jag faktiskt hade behövt, för när jag väl målar så glömmer jag bort hela omvärlden, målar lite galna teckningar, lyssnar på glad musik och helt plötsligt blir världen underbar och hela min press på mig själv försvinner. Så tänk tillbaka på något ni gillade att göra INNAN ni blev sjuka (eller om ni inte är sjuka - något ni älskade för länge sedan) och sätt igång på en gång! :D

Godnatt!

Skriv din åsikt
Postat av: Camilla

Det där med att hitta tillbaka till något man tyckte om förr, det tycker jag är ett jätte bra tips. Tror min kurator försöker få ur mig det också. Men jag kommer verkligen inte på något :o visst, när jag var liten tyckte jag om att rita.. men på äldre dar (från och med 14 till nu snart 18) har pojkvännerna varit precis ALLT för mig, å nu är jag för första gången singel. Känner mig helt lost och har inget att luta tillbaka mig på. Något tips på vad man gör då? :o

2009-04-06 @ 00:18:01
Postat av: Anonym

Du verkar så klok och förnuftig, synd att sjukdomen har fått övertaget. Kämpa på och lyssna på din inre röst! Du är stark!

2009-04-06 @ 10:14:29
Postat av: Annica

När jag var som värst med min äs så hade jag fortfarande mitt största intresse och passion kvar: stallet och hästarna. Det iom att jag hade en egen häst att sköta och så varje dag.

Men det hjälpte mig genom hela sjukdomsperioden, depression som utvecklades till äs (UNS, främst anorexibeteende men även bulimi).

Nu efter att min häst avlivades i augusti pga en skada som vägrade läka så ska jag, 7 månader efter, tillbaka till stallet och min passion. :)

Fortsätt kämpa, det går om du vill.

2009-04-06 @ 11:22:24
URL: http://kithyochjag.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0