Good or bad?





Har gått ner i vikt, från 49.4 till 47.7 på några dagar (får ju egentligen bara väga mig en gång i veckan och skulle vägt mig igår hos sjukgymnasten, så jag vägde mig hemma imorse istället). Anorexian i mig börjar jubla, den friska sidan i mig är inte lika lycklig. Jag tror jag börjar få panik över att sjukgymnasten vill att jag ska väga över 50kg redan nu, det känns för tidigt på något sätt. Min kille påpekade att jag borde lägga på mig mer igår kväll, men hur kan han se att jag gått ner? Jag har ju vägt 46 i ett halvår utan att han har påpekat det många gånger. Men han sa att jag började se sjukligt smal ut igen, jag kan inte hålla med, tycker att mina armar börjar bli smala men resten har stannat. Hmm, kanske ska lyssna på honom?

Nationellt prov i Svenska B idag, kul? Hell no. Men det ska nog gå bra, jag gillar att skriva, jag oroar mig mest för att jag ska få ett hetsanfall, eller att jag inte vill äta och blir helt okoncentrerad, ush vad jobbigt allt blev nu.

Ska försöka äta vettigt för jag vill komma iväg och springa lite idag, känns som om det var evigheter sen jag tränade nu, förutom skidor då, men det var inte så mycket av det eftersom jag var lite krasslig då.

Skriv din åsikt
Postat av: Mickys

Lycka till på provet idag tjejen, försök tänka positivt, det finns folk som beundrar dig för din styrka:)

Kram!

2009-04-01 @ 09:03:58
Postat av: ......

Du får försöka tänka på att det är sjukdomen som tycker att det inte syns att du gått ner i vikt och jag förstår att det är svårt för dig att passera 50, men jag vet inte själv varför. Det är ju bara en siffra men det känns som om skillnaden mellan tex 49 och 50 är större än vad det är. men man får väl försöka att inte tänka på de, har man väl kommit över de så kanske det blir lättare sen, att gå upp till 51 osv. För kroppen mår ju så mkt bättre! Ta ett steg i taget och försök att inte fokusera så mkt på vad vågen visar..Hang in there:)

2009-04-01 @ 18:21:19

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0