Backup plan

Jag skrev ju tidigare om att jag vill ha (ehm, min kille ville ha) en backup plan ut i fall jag inte fick en plats på dagsvården, och jag kom på det igår!

Jag såg "Julie & Julia" igår, den handlar om en tjej som lagar alla recept i en gammal kokbok på ett år och bloggar om det, den var faktiskt bra trots att handlingen inte låter så rolig. Men då slog det mig att varför inte börja laga recept från kokböcker, jag älskar att laga mat på egen hand men jag har massor av kokböcker som inspiration, fast jag ändrar alltid recepten, plockar bort ingredienser som känns farliga, som smör/grädde/olja/vitt mjöl etc. och byter ut mot helt andra saker. Men nej, kommer jag inte in på dagsvården så ska jag börja laga mat från recept varje dag tills det kommer in i huvudet att livsmedel inte är farliga. Låter det som en bra idé?

Skriv din åsikt
Postat av: Bullen

Låter som en rolig idé! :) Jag tror att du kommer få plats på dagvården, men det är möjligt att det är kö och att du får vänta några veckor. Jag tycker att du ska börja med det där matlagandet nu direkt! :) Ju mer du jobbar och ju längre du kommit innan du börjar på dagvården desto lättare kommer det kännas när du väl börjar! Om du vill kan du få några av de recepten, som jag fick från dagvården - så kan du börja att öva på at följa dem. Det är dietisten därifrån som har skivit recepten, hon går att lita på!

2009-12-04 @ 10:26:34
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: camilla

om du gör så, vet du hur mycket du ska äta då? tankarna är förj*vliga mot än och gör ju gärna så man drar ner på maten ifall man inte har någon annan där som hyttar med fingret ;)

2009-12-04 @ 13:22:17
URL: http://leverfordagenja.blogg.se/
Postat av: Danni

det låter jättebra :)

2009-12-04 @ 17:39:57
URL: http://psycological.blogg.se/
Postat av: elin

det låter klokt! håller dock tummarna för att du kommer in, om det är det du vill först och främst.

2009-12-04 @ 22:42:49
URL: http://simsalabimen.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0