Bli frisk när som helst?

Igår när jag åkte tåg så satt jag och funderade på en sak, jag började fundera på faktumet "jag kan bli frisk bara jag vill!" jag tror rätt många av er också har tänkt så? Tankarna började ploppa upp i huvudet om att jag kanske inte alls behövde dagsvård att jag bara var korkad som slutade äta, att det inte alls är ett problem, det är väll bara att äta mer? Och jag blev både chockad och förvånad av tankarna, efter en stund så trodde jag helhjärtat att jag kunde bli frisk bara jag åt riktigt, inte får man ångest av mat?

Nu har jag bevisat ännu en gång för mig själv att jo fan kan man få ångest av mat, till frukost åt jag en banan, en knäckemacka med färskost och en skiva julvört med en skiva skinka på, och ni anar inte hur tankarna flög omkring i huvudet efter den där julvörten. Så när min kille och hans familj åkt till jobbet så kastade jag mig över kakor och nötter. Nej, jag klarar det inte helt enkelt, det är inte lika enkelt i praktiken som i teorin.

Skriv din åsikt
Postat av: lou

det har du sannerligen rätt i! men du vet, om du vill bli frisk finns det inget som hindrar det. du behöver bara få rätt verktyg för att sätta in viljan i det praktiska. dagvård låter kanon, hoppas du kommer in!

2009-12-01 @ 13:48:05
Postat av: elin

tyvärr...och det är där man tappar många människor på vägen tror jag. det är inte "bara" att äta och det är det många som har svårt att förstå, och jag kladrar dem inte.

2009-12-01 @ 21:42:42
URL: http://simsalabimen.blogg.se/
Postat av: Victoria

Om det ändå kunde vara så lätt att bara börja äta!

Det är ju så de allra flesta människorna verkar tro.

"Ät bara", "Det är väl bara att börja äta"



De är tunga och svåra de här dagarna, men samtidigt så lär du dig av dem.



Kämparkramar till dig~ <3

2009-12-01 @ 21:59:36
URL: http://pigment.blogg.se/
Postat av: Bundle

Jag har i så många år haft precis samma tankar som dig, jag kan bli frisk, jag behöver ingen vård, det är bara att äta precis som alla andra. Och man får alltid dessa tankar när det har gått "bra" i ett par dagar, får då känner man sig stark och frisk. Men det är nog svårt att bli av med hjärnspökena på egen hand, så du har gjort helt rätt när du nu har sökt hjälp. Bara det är starkt gjort!

2009-12-02 @ 12:31:29
URL: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.com/
Postat av: Mergime

så tänker inte jag, utan jag vet

att det är inte bara att äta.

tvärtom är det folk i min omgivning

som ser detta som något patetiskt.

så ja "det är baara till att äta" har jag hört ofta.

men man kan bara om man vill,that´s it :)

2009-12-02 @ 18:44:57
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: dannofino

jag tror att du klarar att bli frisk. <3

2009-12-02 @ 19:29:16
URL: http://psycological.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0