Du ser tjock ut!

Åh vad jag stör mig på min mormor. Jag nästan dör. Min syster har gått upp en del i vikt, ja, men ingenting blir bättre av att man kommenterar det. Jag själv frågade om hon hade börjat träna för att hon ser ut att bli mer vältränad nu, själv tror jag att det peppar mycket mer än att säga som min mormor:

Mormor: "Tränar du mycket?"

Syster: "ehm, nej ingenting hurså?"

Mormor: "Jaha, nej du såg så stor ut, men då är du tjock då"

Syster: "Tack för den"




Jag vet att orden fastnade i min syster med för efter maten så kollade vi menande på varandra och hon upprepade orden "du ser tjock ut!" jag sa till henne att inte ta åt sig, att mormor alltid är så klumpig och elak. Och jag är själv rädd för att råka ut för samma sak senare när jag frisknar till och går upp till normalvikt. Jag gick förbi mormor och farmor och hörde hur mormor började diskutera min vikt "Åh hon är så lång och smal, så smal så smal" (med glad röst) min farmor säger däremot till mig att jag är för smal jämt och hon vill mycket hellre att jag går upp. Nej, min mormor måste jag ha mycket självkänsla innan jag träffar när jag blivit frisk. Om jag tänker berätta för henne att jag är sjuk? Oh nej. Hon säger redan saker som "jag var hos min blinda vännina" och jag vet att hon hade kallat mig för "jag var hos mitt barnbarn med anorexi" bara för att det låter bra. Never!

Skriv din åsikt
Postat av: Mergime

ååh gamlingar kan vara rätt jobbiga ibland !

men man ska försöka och inte ta åt sig.

vill önska dig en trevlig dag och kväll

och ett gott nytt år. KRAM :)

2009-12-31 @ 13:10:17
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: elin

klumpigt...det är bara att försöka blunda helt enkelt. (fast enkelt är det inte.)

2009-12-31 @ 13:14:00
URL: http://simsalabimen.blogg.se/
Postat av: Victoria

Haha, det där hör nästan till mor- och farmödrarnas egenskaper! ;D



Då min egna farmor skulle fråga vilken storlek jag hade och ifall jag då kanske kunde passa i hennes gamla klänning, vad sade hon då?



"Victoria, hur tjock är du?"



Fast bara för att orden kan var illa i sig, så behöver inte tanken vara det. :)



---



Och förresten...



GOTT NYTT ÅR till dig~!! <3



kramar <3

2010-01-01 @ 01:05:41
URL: http://pigment.blogg.se/
Postat av: mikaela

SÅ typiskt mormödrar..min mormor är inte fullt så osmidig men det är inte utan att man känner igen beteendet. dock tror jag inte att de menar ngt illa..en klen tröst kanske. egentligen borde man kanske säga ifrån? bara för att de är ens släkt (och lastgamla tantskrällen) så kan de ju inte säga vad som helst, vett & etikett gäller väl alla , haha :P

2010-01-01 @ 04:32:17
Postat av: Miranda

Gud vad klumpigt, men det måste vara så att vissa människor gillar att klanka ner på andra. Tror inte det har att göra med att dem är osmidiga, de vet exakt vad dem säger. Min bror sa till mig, när jag i sommras gick upp lite väl mycket, men mest pga mediciner:

- Jag ser att du gått upp en del i vikt, främst i ansiktet.



Åh jag blev galen, men insåg att vissa människor är sådana. Jag skulle aldrig få för mig att ens berömma eller påpeka någon för dennes utseende. Aldrig. Vi är mer en utseende.



Hur gick nyår?



Kram

2010-01-01 @ 11:15:32
URL: http://www.mybordergirl.blogspot.com
Postat av: Linda

Sånt där kan förstöra så mycket, folk borde tänka på vad de säger ibland. SKönt att det gick bra på nyår! kram

2010-01-01 @ 20:32:22
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: Simone

Känner igen det där från min pappa. Vissa människor kan verkligen slänga ur sig vadsomhelst. Jag vet inte heller om jag vågar berätta för min pappa. Jag tror att du gör rätt i att inte träffa henne så ofta. Kram!

2010-01-08 @ 02:23:48
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0