Konsten att se på mat som näring

Jag kom på en sak när jag satt och åt lunch nyss, att när jag har mina bra perioder så ser jag maten som näring och inte som något nödvändigt ont. Bröd, pasta, potatis, ris, bananer höjer min seratoni nivå vilket gör att jag blir gladare och mindre deprimerad. Äggula, smör, olja, fet fisk, avokado och nötter gör att min hy blir fin och inte torr, detsamma med mitt hår och mina naglar. Grönsaker ger mig fibrer och viktiga mineraler och vitaminer som gör mig friskare både på in och utsidan. Kött, fisk, bönor, keso, ägg och linser bygger upp min kropp och gör mig uthållig så att jag orkar med ännu en dag.

Hur tänker ni på mat?

Skriv din åsikt
Postat av: dannofino

Du vill nog inte veta hur jag tänker på mat. Men jag är så glad att du kan se det positivt <3

2009-12-08 @ 12:40:11
URL: http://witheverystarfall.blogg.se/
Postat av: elin

idag har det varit kämpigt, men detta inlägg inspirerade mig till att inte låta det fortsätta! ett ordentligt mellanmål blir det snart och ikväll ska jag få i mig den näring jag behöver! taack<3

2009-12-08 @ 14:46:54
URL: http://simsalabimen.blogg.se/
Postat av: Mary

Duktig du är! Se maten som näring och satsa på att äta varierat och bra fetter. Tänk på att alla processer i din kropp behöver näring för att fungera annars i värsta fall dör du, du får bristsjukdommar, du mår dåligt och det påverkar ditt utseende väldigt mycket.



Tänk på mat som nått bra som gör dig vacker, ger näring till din kropp och får dig att må bra. Äta bör man annars dör man!



Nu e jag ju lite äldre än dig och jag tror det e lite lättare då att tänka jaha so what om jag väger nått kilo för mycket? Folk älskar mig för den jag är, annars kan dom dra! Huvudsaken att jag mår bra och njuter av det korta livet vi har fått på jorden!

2009-12-08 @ 17:15:48

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0