Läsarkommentar

Är det ett ideal att vara underviktig? Är det sexigt och snyggt att vara så mager att revbenen syns?

Jag vet inte, jag är så förvirrad ena sidan älskar det kurviga idealet, andra sidan det magra. Men när jag blir mager så blir jag missnöjd med mina bröst och när jag går upp (har inte varit normalvikt på gud vet hur länge men hur som helst) så får jag massor av ångest över magen och låren. :/

Skriv din åsikt
Postat av: emelie

säg att du skulle gå upp i vikt men köra hårdträning på låren och magen? Eller blir det fel ändå då?

2009-12-10 @ 19:44:33
Postat av: Magda

Herregud, det blir ju fel att fixera sig vid hård träning. Och vi vet ju alla att det INTE går att punktförbränna fett.

Jag är underviktig med 5 kilo kvar till BMI 18.5

Ändå har jag inte platt mage.. naveln har aldrig i mitt liv varit utsträckt och kan klämma fram ett cykeldäcks fett när jag står upp rakt, sug på den du! fatta bara hur den kommer att se ut vid en normal vikt på kanske BMI 20. Men det SKITER jag i just nu. MOHA!

2009-12-10 @ 19:55:17
Postat av: Miranda

Jag kan känna samma sak som dig. Jag hatar mina lår. Jag har fula ridbyxelår och skäms över dem. Jag har dock välsignats med en relativt platt mage och jag har BMI 20.3. Har också en smal midja och stora bröst. men hade gärna bytt ut brösten mot snyggare lår.



Jag tycker att de vackraste kvinnorna är de som älskar sin kropp, oavsett strl. Min bästa vän älskar sin kropp, hon är 168 och väger 60 kg. Men hon är så snygg, för hon utsrålar självsäkerhet och självkänsla. Henne ser jag upp till.



Magda: Hårdträning är väldigt effektivt om man har kroppskomplex. Äter man tillräckligt så kan man forma sig en snygg spänstig kropp. Visserligen går det inte att punkförbränna, men muskler tar den snabbaste och närmaste energin, vilket kan påskynda en fettförbränning om man tränar upp muskelaturen! Jag tycker du gör rätt i att skita i det, tror inte det kommer hända så mycket om du går upp lite!



kram

2009-12-10 @ 20:16:35
URL: http://mybordergirl.blogspot.com
Postat av: matilda

till magda: fan vad BRA du e, TACK! önskar det fanns fler med den inställningen. (syftar altså på den sista meningen ;))



och dessutom, jag tror att man måste fråga sig lite vad som egentligen är skönhet (om det nu är det man eftersträvar i sin eventuella kamp mot vikten vill säga), och kanske ta bort själva fokuset från vikten. skönhet är så mycket mer än storleken på kroppen! det kan handla om allt från hur man för sig till hur man pratar. vilken frisyr man har, vilka kläder man har på sig, hur man framstår som person osv. jag har en bror som tidigare varit väldigt utseendefixerad och som nyligen blivit brännskadad, så jag vet lite vad jag talar om när jag menar att skönhet inte kan värderas utifrån 1 specefik sak (i hans fall huden). det är många faktorer som väger in i det specefika begreppet, och därmed känns det dumt att centrera en sådan sak som just kroppsstorleken i den debatten, när det som sagt är så många faktorer som väger in.



fortsätt kämpa, du är jätteduktig som orkar hålla lågan uppe!

2009-12-10 @ 20:29:09
Postat av: Dannofino

svar på kommmentar tack för tipset om bloggarna :d<3

2009-12-10 @ 21:42:04
URL: http://witheverystarfall.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag är ledsen om jag lät bitchig i min kommentar, det var verkligen inte så jag menade. Jag blir bara så förtvivlad av att läsa sådant.. Min bästa vän som tog sitt liv hade anorexi, så jag har levt ganska nära sjukdomen och vet vilken skada och vilket självhat den framkallar.

Just därför tycker jag så mycket om din blogg; för att jag ser hur mycket du kämpar emot det. Visst kan jag känna igen mig i tankarna om att allt vore så mycket bättre om man bara vägde lite mindre osv..

Men vad strävar vi efter egentligen? Blir vi lyckliga om vi är så magra att vi knappt orkar göra något, och till slut kanske hamnar på sjukhus för att vi inte kan ta hand om oss själva? Är det lycka?

Är det inte bättre att lära sig att acceptera och kanske t.o.m lära sig tycka om den kropp man har?

Lyckan sitter inte i antal kilo utan i ett harmoniskt inre.



Stor kram till dig!

2009-12-11 @ 07:46:21
URL: http://allalivetssidor.blogspot.com

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0