Ni är så sjukt smarta!

Nu fick jag det svart på vitt varför jag har en blogg, för att ni är så underbara och för att ni drar mig upp när jag mår som sämst. Har läst igenom era kloka kommentarer och de fick mig att gå från "aldrig i livet att jag ska äta något mer ikväll, jag har kvar hets i kroppen jag vet det, jag får dra ner på maten imorgon med!" till "Kanske en macka eller frukt inte hade varit så dumt ikväll?"


:::::::::::::::::::::


"och dessutom, jag tror att man måste fråga sig lite vad som egentligen är skönhet (om det nu är det man eftersträvar i sin eventuella kamp mot vikten vill säga), och kanske ta bort själva fokuset från vikten. skönhet är så mycket mer än storleken på kroppen! det kan handla om allt från hur man för sig till hur man pratar. vilken frisyr man har, vilka kläder man har på sig, hur man framstår som person osv. jag har en bror som tidigare varit väldigt utseendefixerad och som nyligen blivit brännskadad, så jag vet lite vad jag talar om när jag menar att skönhet inte kan värderas utifrån 1 specefik sak (i hans fall huden). det är många faktorer som väger in i det specefika begreppet, och därmed känns det dumt att centrera en sådan sak som just kroppsstorleken i den debatten, när det som sagt är så många faktorer som väger in."

"Jag tycker att de vackraste kvinnorna är de som älskar sin kropp, oavsett strl. Min bästa vän älskar sin kropp, hon är 168 och väger 60 kg. Men hon är så snygg, för hon utsrålar självsäkerhet och självkänsla. Henne ser jag upp till."

"Herregud, det blir ju fel att fixera sig vid hård träning. Och vi vet ju alla att det INTE går att punktförbränna fett.
Jag är underviktig med 5 kilo kvar till BMI 18.5
Ändå har jag inte platt mage.. naveln har aldrig i mitt liv varit utsträckt och kan klämma fram ett cykeldäcks fett när jag står upp rakt, sug på den du! fatta bara hur den kommer att se ut vid en normal vikt på kanske BMI 20. Men det SKITER jag i just nu. MOHA!"


Skriv din åsikt
Postat av: Louise

och du är sjukt bra som kämpar på som tusan! fortsätt så så kommer du bli frisk en dag :) kram!

2009-12-10 @ 22:56:20
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0