Våg

Bli inte oroliga för rubriken, jag ska inte skaffa en våg till min lägenhet, jag är så glad att jag aldrig gjorde det! Däremot så funderar jag på att ta med min lilla köksvåg hem från mamma och pappa så att jag kan väga upp en normal portion istället för att förlita mig helt på min egna sjuka hjärna. Tror ni att det hjälper eller stjälper?

Skriv din åsikt
Postat av: Magda

Det stjälper, ta inte dit den.

Använd dlmått och din handstorlek! kramar

2009-12-04 @ 15:39:18
Postat av: Danni

Bättre att använda declitermått osv. kram. <3

2009-12-04 @ 17:01:01
URL: http://psycological.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag kan se både för- och nackdelar. Det allra bästa är om du lär dig att tänja din gräns för vad du anser är lagom. Mer och mer, gärna med uppbackning av någon annan. Du kommer fixa det!

Kram

2009-12-04 @ 18:52:15
URL: http://allalivetssidor.blogspot.com
Postat av: Bullen

Jag säger också både ock... eller snarare, jag tror att det finns en period i tillfrisknandet då det kan vara till hjälp att ha en köksvåg. Jag hade jättestor hjälp av min våg när jag skulle börja äta hela portioner. Jag kunde verkligen inte själv bedömma hur mycket t.ex 75 g spagetti var och jag hade förmodligen aldrig vågat koka tillräcklig mycket spagetti om jag inte hade haft köksvågen att kontrollera mängden med. Nu har jag kokat spagetti så många gånger så nu börjar jag lära mig hur mycket som är lagom, och snart behöver jag inte kontrollväga det längre.



Egentligen är det samma sak med dl-mått och sådant tänker jag. Det kan också vara bra under en period, när man håller på att lära sig se hur mycket fil som är en portion och hur mycket flingor man ska hälla på. Men när man känner att man börjar få kläm på det så är det dags att gå vidare och släppa den typen av yttre kontroll.



Så tänker jag, men du måste naturligtvis själv känna efter och fundera över för- och nackdelar med att ha en köksvåg. Och bestämmer du dig för att testa med köksvågen så kan du alltid lämna tillbaka den igen, om du märker att det förstör mer än hjälper... :)

2009-12-05 @ 00:08:27
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hoppas verkligen du blir frisk!

Jag har sett dig i verkligheten och du är jättesöt! Du har ingen anledning alls att må dåligt över hur du ser ut.

Du lär väl inte bli frisk utav detta haha, men alltid trevligt med en komplimang hoppas jag :)

2009-12-05 @ 02:50:21
Postat av: happyfreakshow

Jag tror också att det kan vara en bra hjälp på vägen innan man kan se helt konstruktivt på mat och ätandet. Ett sätt att mäta upp rimliga mängder för att i ett längre skede slippa kompensationer. Men det är klart, då ska man ju inte börja plocka bort så att det väger mindre av vad man behöver ha i sig å så.



Så man bör kanske va en bit på vägen till tillfrisknande, en liten tanke =)

2009-12-05 @ 07:53:18
URL: http://happyfreakshow.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0