Alla hjärtans dag


Idag är det alla hjärtans dag, och ja jag älskar denna smått hysteriska dag även om den nästan är gjord för att man ska köpa, köpa och köpa ännu mer presenter och tjafs. Men vad är det för fel att bli lite extra kärleksfull även om man är väldigt kärleksfull i vanliga fall? Man kan väll inte gå på 110% VARJE dag? Och så är det så mysigt väder idag, en riktigt fin vinterdag med solsken. :D

Jag ska laga maten ikväll (ska vara med familjen och min pojkvän) ska bli:

  • Ugnstekta laxkotletter toppade med räkor på slutet
  • Rostad potatis i ugn (den ska jag dock inte äta av, ogillar potatis ändå)
  • Blandade stekta grönsaker med örtkryddor
  • Blandad sallad
  • Efterätt - Fruktsallad med mörk riven choklad över och insatt i ugnen en stund tillsammans med glass för de som vill ha. 
Jag försöker alltid laga sådant som jag tror att jag kommer få så lite ångest som möjligt över istället för att trycka i mig vanlig husmanskost "bara för att". Gör god nyttig mat så blir det enklare att äta och även lättare att stå emot suget efter sötsaker, hets och spya.

Och tänk på era hjärtan, det är väldigt påfrestande för hjärtat att spy, hetsa, inte äta eller liknande. Så var försiktiga om det, speciellt nu på alla hjärtans dag.

Skriv din åsikt
Postat av: Olivia

Vad menas med att inte spy men hetsa? förlåt om ja låter helt korkad, men vill veta, svara gärna i min blogg :)

2009-02-18 @ 22:10:31
URL: http://MonAmour.devote.se

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0