Arg



Nu är jag arg på mig själv, eller kanske inte arg snarare besviken, och jag blir bara mer och mer besviken för varje dag. Jag skulle klara detta året bra var det sagt, men hur gick det med det egentligen? Inte alls. Jag skulle gå till skolan idag, men nej jag tog en knäckemacka som mellanmål innan jag skulle gå och BOOM så var ångesten över mig och jag började hetsa, för att sedan spy, och då hade jag missat bussen för länge sen. Men jag ska till mina två sista lektioner i alla fall, det måste jag. Min närvaro kan inte gilla mig just nu, jag prioriterar inte skolan alls, vilket visar sig på betygen, hade ett ämne i höstas där läraren sa att jag skulle få mvg+ om jag bara haft bättre närvaro men där har jag nu fått ett vg istället, ska dock göra ett prov/läsa någon sida och få mvg trots allt, men omprov kostar 500:- så mamma är väll inte överlycklig.

Och jag är rädd att jag börjar gå mot det anorektiska hållet även fast jag spyr och hetsar som en galning. Men jag behåller nästan ingenting i kroppen, jag tänkte inte ens tanken att det var lite anorektiskt över det tills en annan bloggare (http://perfectbodyperfectsoul.blogspot.com) påpekade att man kunde vara anorektiker fast hetsäta och spy, att det var vikten som var skillnaden mellan en sådan anorektiker och en bulimiker. Jag vet inte om jag vågar säga att jag är anorektisk dock, det är ett för stort kliv just nu, för jag tvivlar på det samtidigt som det ligger där i bakhuvudet. Det är helt klart skillnad nu jämfört med hur jag åt för ett år sedan, då åt jag vettiga måltider men hetsade någon gång per dag, nu hetsar jag EFTER varje måltid och får då upp även maten.

Jag orkar bara inte med det längre, men jag måste försöka, för jag vill gå ut gymnasiet, jag vill bli frisk och kunna njuta av livet, jag vill få tillbaka min mens så att jag kan skaffa barn i framtiden och jag vill bara bli lycklig och få bort alla sjuka tankar. snälla?

Skriv din åsikt
Postat av: Emma

Visst blir man så jävla arg på sig själv.. En sinnessjukt konstig sjukdom.



Jag är 19 år, men fyller 20 iår. Jag har tydligen haft olika ätstörningar i halva mitt liv. Märkte det inte själv dock. Ortorexi, anorexi och nu bulimi.



Jag tror också jag håller mig fast vid den där "låga" vikten som jag vill se som min vikt, min idealvikt, de jag vill väga.



Jag har inte heller någon mens.. Men hoppas man får tillbaka den sen då!



Känner du dig någon gång smal?

För jag gjorde/gör ALDRIG det. Fast alla sa det, vågen med, måttbandet osv. Vissa kan ju känna sig smala imellan åt, jag gjorde aldrig det.. Så undrar bara hur det är för dig? :)



Förresten, får jag "sno" bilden som var från den där ätstörningssidan i USA, och lägga in den på min blogg?

2009-02-16 @ 12:13:29
URL: http://perfectbodyperfectsoul.blogspot.com/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0