Fail?



Okej, jag gick inte till dansen igår heller, men jag tog det lugnt istället, jag tror jag behövde det så jag ska inte vara arg på mig själv för att jag skippade den. Såg däremot på Anna skipers "du är vad du äter", Sanna Bråding var där och hon hade för övrigt haft bulimi och anorexi innan, såg att hon fick hjälp av en KBT psykolog och blev lite glad för min psykolog som jag kommer få träffa är just en KBT psykolog. Det enda jag tycker är dåligt med min psykolog är faktumet att hon är ganska tjock, och jag börjar alltid tänka att om hon nu kan ändra vanor så enkelt och lätt, varför kan hon då inte bli hälsosammare själv?

Sista dagen i skolan innan lovet idag, så idag ska jag vara duktig. Kom förresten på att jag inte klarat en enda dag utan att spy denna veckan, så jag måste klara det idag, imorgon och på söndag. För sedan nyår har jag lyckats hålla minst 1 dag i veckan spyfri, ibland fler men har inte klarat en vecka - än!

<3

Skriv din åsikt
Postat av: Charlotte

Hittade till din blogg via Funbeat. En tanke om varför din psykolog är tjock - hon kanske trivs med sin kropp som den är? Är utbildad hälsopedagog och har fått lära mig att en person som är smal men otränad har en sämre hälsa än den som är tjock och tränad... Har också läst en kurs om ätstörningar men har inte kommit i kontakt med det på nära håll för egen del.



Även jag har som mål att gå upp i vikt, väger 52 kg och är 166 cm lång. Det är mina mått, jag vill ge dig något att jämföra med. Tidigare har jag vägt 62 vilket egentligen är en helt ok vikt tycker jag - om det hade varit muskler. När jag fick ett väldigt fysiskt aktivt jobb gick jag ner 10 kg och tycker idag att jag skulle behöva gå upp till 57-58 kg. Behöver dessutom bli starkare så muskelbygge är något jag ägnar mig åt 2 ggr i veckan.



Skriv gärna en rad om du känner för det. Hoppas det går bra för dig. /Charlotte

2009-02-12 @ 00:42:12

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0