Gravid?

(bild lånad från: http://www.nyfikenvital.org)

Min kille började prata om att skaffa "svensson liv" med villa, barn, hund och bil. Och jag kan påpeka att han såg mäktigt förolämpad ut när jag sa att jag inte ville ha barn, visst vill jag ha barn, men absolut inte nu och de närmaste åren. Eller ja, tills jag har blivit frisk åtminstånde. Han förklarade sig sedan att han menade inom en 10års period och efter att jag hade börjat och gått klart någon utbildning efter gymnasiet.

Jag har tänkt tanken om barn innan, och visst barnet är säkert hur gulligt som helst och en gåva från ovan (eller ja, oss själva) men samtidigt börjar jag tänka; är det värt att skaffa barn när man går upp runt 15kg, får pluffsig mage, hängiga bröst, stora fötter och hängig rumpa etc. Dessutom har jag väldigt smala höfter och har sett repotage om att det gör helt omänskligt ont att föda barn med smala höfter. Nja, just nu känns det inte lockande, men sure när jag är mer normalviktig och äldre.

Tycker dock att det är lite gulligt av min kille att prata om det, inför sina egna kompisar, tycker att han har mognat helt enormt sedan vi blev ihop för mer än 3 år sedan. Han påpekar då och då hur snygg jag hade varit som gravid, vet inte om det är att han vill att jag ska gå upp i vikt eller att han vill ha en unge men jag ska ta det positivt, man ska ta alla komplimanger positivt så blir man gladare. :)

Fast ska jag ha barn måste jag ändå äta bättre eftersom man väll inte kan få barn om man inte har mens? Har i och för sig haft det både november och december men innan dess hade jag det inte på ett helt år och har inte haft i januari och inte nu i februari heller. Måste skärpa mig, för det är trots allt en varning från kroppen att den inte mår bra.

Är det någon av er som funderat på barn, eller kanske rent ut av har barn, hur var det?

Skriv din åsikt
Postat av: Maria

Hello...

Detta med barn är en svår fråga.

Bra ide´att vänta tills du gått ut gymnasiet.

Jag är jättesugen på barn men...

Det är vissa komplikationer som gör det svårt...

Kram på dej tjejen!

2009-02-13 @ 15:27:33
Postat av: Matilda

Jag ocj min pojkvän lääängtar verkligen efter barn!

2009-02-13 @ 16:04:12
URL: http://matildagabrielsson.blogg.se/
Postat av: M

Jag och min sambo vill ha barn och svensson-liv. men precis som du ställer jag mig frågandes till hur kul det är med hängbröst och fläskmage med hudbristningar. fast det läskigaste är nog att jag måste äta bra senare, så man inte för över sina knasiga matvanor på ett nytt liv. och hur fan ska det gå? betyder det att jag måste äta pasta??

kanske är det bäst för alla att vänta tills man kan ta hand om sig själv först och främst.

ta hand om dig!

2009-02-13 @ 18:57:31
URL: http://imperceptible.blogg.se/ed

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0