Nackdelar med bulimi



Tänkte att jag skulle dra igenom alla nackdelar som JAG kännt av med min bulimi, det är lätt att få information om vad som KAN hända, så tänkte att det är dags att skriva ner lite av sakerna som faktiskt händer.

  • Tänderna fräter sönder, jag har vassare tänder än innan och tunnare.
  • Fräter hål i munnen, har ett hål i strängen under tungan, den gör ondare nu och jag är rädd att den ska gå av helt.
  • Yrsel, kan knappt stå på benen ibland.
  • Finnar.
  • Torr hy
  • Skadade knogar (av att jag stoppar in fingrarna i halsen)
  • Ont i halsen
  • Uppsvält ansikte och hals
  • Drogat tillstånd när jag hetsätit, känner mig då svimfärdig, hög, trött och sne full.
  • Fryser extremt lätt
  • Svårt att äta normalt, kan bara äta för lite eller för mycket
  • Fixerad vid min kropp
  • Arrogant och elak när jag hetsäter och någon kommer in i rummet
  • Stressad som bara den
  • Ångest
  • Förtränger känslor, jag lämnar min ilska, sorg, glädje, allt - i maten som jag sedan spyr upp.
Detta är bara några av de saker som är en del av mitt liv, jag vill inte att någon annan ska ha detta i sitt liv, så känner du minsta lilla tendens till ätstörningar ska du ta dig ifrån dem och umgås med folk som inte är utseende fixerade och även skaffa hjälp, oavsett om du själv inte är "anorektiker" eller "bulimiker" så kan du ha en ätstörningen, eller om du bara har en kroppsfixering, det finns hjälp att få som jag tycker att man ska ta. Och jag vet att det är svårt, jag går själv hos en psykolog, läkare och sjukgymnast nu, och jag känner för tillfället ingen skillnad eftersom jag just börjat, men jag ska ge det tid. Plus att de ser till att jag inte blir för sjuk eftersom de kollar mig en gång i veckan så att mina värden sakta med säkert blir bättre.

<3

Skriv din åsikt
Postat av: Maria

Hej.

Du är den första jag berättar för.

Och det är pga att jag känner en liknelse med

dina problem.

Har ej gått lika långt, än.

Men känner att det inte är rätt.

Min pojkvän säger att jag har gått ner i vikt,

vågen säger jag har gått ner i vikt,

men jag ser det inte!!!

Så, vad fan är fel på mig.



Jag önskar dig all lycka och välgång,

ur sjukdomen.

2009-02-06 @ 16:19:54
Postat av: Carro

Har kollat runt lite i din blogg, jag vet inte vad jag mer kan säga än KÄMPA PÅ TJEJEN! =)

2009-02-06 @ 22:11:04
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: i s a b e l l a m a l m b o r g

Bra blogg! Verkligen, hoppas du klarar dig ur det!

2009-02-07 @ 00:36:40
URL: http://szerafia.blogg.se/
Postat av: micka

det är jobbigt, med du måste ta tag i detta. inget blir bättre av att spy, se i stället till att äta bra och rätt - kombinerat med lagom träning. hoppas verkligen att du blir bättre.

2009-02-10 @ 22:43:15
URL: http://frayme.blogg.se/
Postat av: Matilda

jag har själv haft samma problem, även om det inte gick så långt då jag inte höll på under särskilt lång tid.. lyckades komma ur det hyfsat snabbt tack vare familj och vänner, men helt bra är det inte än tyvärr... men jag vet hur jobbigt det är, jag var ett vrak, alltid deppig och otrevlig... det är en sån himla lättnad att ha kommit över det och jag hoppas och trror att jag snart ska slippa det helt och baar vara nöjd med mig själv. Jag hoppas att du också känner så snart och att du lyckas ta dig ur det, önskar dig all lycka i världen.

2009-02-12 @ 20:21:40

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0