Samtal



Jag vet inte om jag riktigt får lägga ut samtal med min sjukgymnast, men ett litet utdrag, jag och hon är trots allt anonyma right?

Hon: Så du äter inte kolhydrater till maten?
Jag: Jo jag äter grönsaker.
Hon: Men inte ris, pasta, potatis, cous cous etc.?
Jag: Nej, men jag äter havregrynsgröt på morgonen!
Hon: En hel portion? Med andra ord gröt gjord på 1dl havregryn.
Jag: Ehm, nej nästan, ½ - ¾ fast jag har 1-2dl bär och en klick keso på!
Hon: Kan du lägga till så att det blir en dl istället?
Jag: Men jag har ju både keso och bär på?
Hon: Men portionerna är gjorda för att täcka 25% av dagsbehovet.
(sedan har vi en diskusion om vem portionerna är riktade till)
Jag: Men om jag äter mer gröt blir det för mycket med keson.
Hon: Ta bort den då?
Jag: Men det är protein, man måste ha protein för att bli mätt och för musklerna.
Hon: Men du får protein vid lunch och middag?
Jag: Men man ska väll äta protein vid varje måltid?

Hmm, vi delar inte samma åsikt.
Vad tycker ni
  • 1dl havregrynsgröt + 1-2dl bär?
  • ½ - ¾ dl havregrynsgröt + 1-2dl bär + 1 sked mini keso?

Skriv din åsikt
Postat av: Sandra Elizah

Nu har jag lagt upp svaret på din fråga på min blogg. Tack för frågan : )

2009-02-11 @ 22:11:32
URL: http://beautybyelizah.blogg.se/
Postat av: Anonym

1 dl havregryn + 1-2 dl bär + keso! Du hinner bli av med det på en hel dag:)

2009-02-11 @ 22:16:20
Postat av: Sandra Elizah

jag var lite snabb och läste inte din blogg innan jag svarade förut. Jag tar bort din fråga och mitt svar från min blogg den är ju inte seriös förstår jag nu. Sorry. Vill du fråga mig någonting annat kan du väll maila mig så ska jag svara.

2009-02-11 @ 22:17:05
URL: http://beautybyelizah.blogg.se/
Postat av: Nina

Tycker att hon resonerar korkat angående keson faktiskt! Visst vore det väll bra om du åt lite mer gröt, men man ska ju inte plocka bort andra viktiga delar för det!

Tycker att du kämpar på bra :) Lycka till med allt!

2009-02-12 @ 09:05:49
URL: http://ninaarmblad.blogg.se/
Postat av: hanna

Hej! jag går igenom precis liknande just nu ;P det var nästan komiskt likt mina samtal. Inga kolhydrater osv.. men jag äter ju gröt! en hel portion? osv.. känns bra att du finns ;)

2009-02-12 @ 15:54:46
Postat av: Denize D

Jag tycker inte att det är så stor poäng med att ta bort keson för att lägga till något annat. Men kanske kan du lyckas låta bli minikeson. För övrigt är du anonym - inte hon, det finns inget som hindrar att du lägger ut era diskussioner :)

2009-02-25 @ 19:45:37
URL: http://denize.wordpress.com/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0