Skola men hets

Idag har jag varit i skolan, (men min närvaro överlag är hur dålig som helst), men jag var där hur som helst, är lite stolt nästan. ;)

Mindre bra är att jag hetsade igår efter maten trots allt och att jag hetsar nu när jag skriver detta. Varför jag gör såhär? För att bli smal? Nej inte riktigt, för då hade det varit enklare att äta mindre portioner/sluta äta. För att jag är sugen på godis/sötsaker? Nej inte det heller, visst kan jag vara sugen men tror inte det handlar om det. Tror det mer handlar om dels en vana att trycka i sig om man känner att man fått i sig pyttelite för mycket mat eller att man tar ut sina känslor i mat. Så om jag känner mig lite nere eller kanske bara rentutav uttråkad så lockar godispåsen mer än att göra något vettigt. Sad but true. Ska försöka sysselsätta mig varje gång jag känner att jag ska hetsa och försöka stå emot det, jag måste.

Lista på saker jag ska göra om jag känner hetstankar:
  • Jobba på projektarbetet
  • Plugga
  • Dansa
  • Ringa en kompis och bara snacka
  • Kolla film och dricka te
  • Måla
  • Skriva
  • Gå en promenad
  • Åka hem till killen
  • Tänka positivt om mig själv
  • Tänka på något kul som kommer hända inom några dagar

Jag har även börjat skriva ner 3 bra saker som hänt under dagen i en liten anteckningsbok varje kväll, man blir positivare och nöjdare än annars. Jag brukade skriva dagbok förrut men det slutade ibland med att jag satt och grät och bara skrev negativt, så skriv bara det positiva och se om det funkar för dig. :) Alla kan nog behöva lite mer självkänsla!

<3


Skriv din åsikt
Postat av: Soulmate

Hej!



Jag har suttit här och läst ett tag nu. Det känns skönt att veta att det inte bara är jag som har gått runt med ångest så himla längre. Samtidigt så känns det jobbigt att veta att det finns fler som mår så himla dåligt.



Jag gick ner massor i vikt innan årsskiftet, även en bit in på 2009. Först motionerade jag bara massor, svälte mig själv emellanåt och gjorde allt för att bli av med kalorier. Efter ett tag blev det för jobbigt, då föddes idén om att jag kunde äta allt jag ville och sedan bara spy upp det direkt. Det pågick några veckor, jag spydde var och varannan dag, ibland flera gånger per dag. Men tillslut blev jag upptäckt. Det var det som behövdes för att jag skulle förstå att det var fel. Jag lovade personen som upptäckte mig att jag skulle sluta spy. Sedan dess har jag inte gjort det. Nu har jag ofta ångest för att jag ätit för mycket och mår dåligt. Jag har gått upp några kilo, och visst känns det jobbigt. Ibland överväger jag om jag ska spy, men då tänker jag bara på mitt löfte och låter bli.



Det handlar om att bestämma sig, lova och hålla löftet!



Lycka till gumman! Det är svårt, men det går.

2009-02-03 @ 20:26:32
Postat av: Soulmate

Hej!



Jag har suttit här och läst ett tag nu. Det känns skönt att veta att det inte bara är jag som har gått runt med ångest så himla längre. Samtidigt så känns det jobbigt att veta att det finns fler som mår så himla dåligt.



Jag gick ner massor i vikt innan årsskiftet, även en bit in på 2009. Först motionerade jag bara massor, svälte mig själv emellanåt och gjorde allt för att bli av med kalorier. Efter ett tag blev det för jobbigt, då föddes idén om att jag kunde äta allt jag ville och sedan bara spy upp det direkt. Det pågick några veckor, jag spydde var och varannan dag, ibland flera gånger per dag. Men tillslut blev jag upptäckt. Det var det som behövdes för att jag skulle förstå att det var fel. Jag lovade personen som upptäckte mig att jag skulle sluta spy. Sedan dess har jag inte gjort det. Nu har jag ofta ångest för att jag ätit för mycket och mår dåligt. Jag har gått upp några kilo, och visst känns det jobbigt. Ibland överväger jag om jag ska spy, men då tänker jag bara på mitt löfte och låter bli.



Det handlar om att bestämma sig, lova och hålla löftet!



Lycka till gumman! Det är svårt, men det går.

2009-02-03 @ 20:35:14
Postat av: pinkhelp

Ja det är skönt att veta att någon förstår vad man går igenom, men man vill inte att någon ska ha detta helvetet ändå!



Lycka till med ätandet och att hålla dig ifrån att spy, det kan ses som ett bra sätt att kunna äta men ändå inte gå upp i vikt, men tro mig, man blir pank som bara den, man börjar nästan sno godis av vänner för att hetsa och man får brist på en massa näringsämnen. Inte ett dugg bra! Och så är det väldigt lätt att bli deprimerad av det. Vi måste börja älska oss själva istället! <3

2009-02-03 @ 21:55:01
URL: http://pinkhelp.blogg.se/
Postat av: R - The famous one





Hey B^tches!



The Bitch Brothers har kommit igång för att bjuda

på en hejdundrande bloggsuccé som ni helt enkelt

inte får missa.



Det kommer att skrivas om allting som rör sig i

huvudet på ett brödrapar i sina bästa år och allt

vad det nu kan innebära.



Se detta som en fet reklamförsäljning utav bloggen

om ni vill, men det är inte oss det drabbar om det är

så att ni inte väljer att följa med på resan framöver.



Detta är helt enkelt bara en inbjudan till någonting

som vi är säkra på kommer att bli något riktigt, riktigt

bra framöver.



Nu har resan startat, det finns inget fast mål.

Hänger du/ni med ifrån start? Kaosplanet har lättat!



Givetvis är det så att ni läsare är en del av spelets regler.



// B!tch Brothers.

2009-02-04 @ 04:39:40
URL: http://bitchbrothers.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0