Tips



Fick frågan om jag inte kunde skriva lite tips som man kan ta åt sig för att inte hetsa och spy, nu är jag inte den som lyckas hålla mig till mina egna tips alltid, jag spyr oftast flera gånger per dag, men man måste bestämma sig, idag är det alla hjärtans dag och jag SKA inte spy helt enkelt!

  • Du behöver näringen från maten för att kroppen ska fungera
  • Du får finare hy om du äter fet fisk, avokado och nötter oavsett om de har mycket kalorier i sig
  • Du blir piggare och rör på dig mer om du har ätit
  • Du blir gladare av att ha mat i magen
  • Du tänker bättre om du ätit
  • Du sparar pengar om du lägger undan de pengarna du skulle köpt godis för att hetsa
  • Du gör ditt hjärta och hela din kropp en tjänst om du låter bli att spy
  • Om du känner att du börjar få hetskänslor, gå en promenad eller krama någon en stund
  • Du kan få magbesvär som gör att du kanske inte vet när du ska på toa, för att du spytt för mycket
  • Du blir en trevligare person av att äta och inte spy helt enkelt!
Och sedan en sak som har etsat sig fast i min hjärna ända sedan en tidigare läkare sa det till mig, "kroppen kan få fnatt när du spy, och har du spytt ofta och mycket kan det fräta sönder saker inne i din kropp och det kan då brista hål och du kan få allt som ska till magsäcken rakt in i bröstkorgen istället" med andra ord, det kan explodera inne i bröstkorgen! Ingen rolig tanke, och den kanske känns osannolik, men jag har redan frätit hål under tungan så varför skulle den vara orealistisk egentligen?

Men ät och umgås med goda vänner samtidigt, så du får annat än maten att tänka på, och försök älska din kropp så mycket du bara kan, fick ett tips av min kompis efter att jag berättat om mitt problem för henne, "kolla dig i spegeln varje kväll och ge dig själv en komplimang som du verkligen menar, även om den är liten, det viktigaste är att du menar det, gör sedan en slängkyss åt dig själv och gå därifrån innan du hittar fel att klaga på"

Happy valentines day!

Skriv din åsikt
Postat av: Stina

Sv: Jaha, ska dem måla om dem, då är ju rosa den självklara färgen ;D

2009-02-14 @ 12:38:28
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: evelina

hejhej!

Jag har läst din blogg ett tag nu och det har gett mig en riktig tankeställare. Jag får ofta ångest när jag har ätit. Fast inte om jag äter en "normalportion" utan det blir oftast så att jag äter och äter tills jag blir jätte mätt, sen vill jag bara gå och spy, jag vet inte om jag håller på att få ätstörningar, för jag spyr verkligen inte varje dag, men det händer att jag gör det.

Jag har också börjat tänka väldigt mycket på vad jag äter osv.

Jag vet inte om det här kanske är en början.

Hur började det för dig?



Fortsätt att kämpa!

Kram :)

2009-02-15 @ 00:39:26

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0