Upside down!



Okej nu är jag helt snurrig, jag som äntligen hade börjat erkänna för mig själv (och nästan för andra) att jag är bulimiker helt och hållet, jag menar jag spyr och hetsar dagarna i ända. Men sen får jag höra om att jag nog är anorektiker snarare än bulimiker, jag puttar tanken åt sidan, "skulle jag vara det?" hell no. Sen skickar jag ett mail till Capio center (ätstörningsklinik som sägs ha bra rykte) och skrev om mig själv etc. och fick tillbaka ett mail där det stod;

"Det låter som du har det väldigt jobbigt. Eftersom du har så lågt BMI (ca 15) betyder det att du har anorexi med hetsätning och självrensning. Alltså inte bulimi. Det är många som uppfattar det som att de har bulimi pga hetsätandet och kräkningarna men den låga vikten tyder på anorexi. Vi har ju ett behandlingshem i Varberg, kanske kan du höra om du skulle kunna få plats där? För många som har en rejäl undervikt är det jobbigt och slitsamt för kroppen att resa långt och ofta. Då kan det vara bättre att vara på ett ställe och jobba lite mer intensivt mot ätstörningen. Vi har ju inget avtal med VGR men du kan kontakta Vårdslussen i Göteborg som hjälper dig hur du ska gå vidare."

Jag vet inte vad jag ska tänka, jag tänker inte klart. Och jag är så förvirrad vad jag borde göra, det är för långt till behandlingshemmet och jag vet inte om jag orkar tjafsa med vården i gbg igen för de vill helst skicka mig till det stället jag går hos nu även om det inte är ett ätstörningställe utan snarare vuxen psykiatriska. Och det märks att de inte vet vad jag behöver ha hjälp med eller hur jag känner etc. Men sen kan jag inte heller hoppa av gymnasiet jag har bara en termin kvar nu. Någon som kan få mina tankar att falla på plats en aning?

<3

Skriv din åsikt
Postat av: Anna-Karin

Hej

Jag har läst din blogg ett tag nu.

Jag tycker du ska höra med Göteborg om de inte kan fixa en plats åt dig i Varberg. Det behöver bli din prioritet att bli frisk.

Jag låg inne när jag gick gymnasiet, dom ordnade en lärare som kom å hade undervisning med mig. Sen höll jag kontakt med mina lärare via mail och lämnade in uppgifter via mailen. Kan det vara något som skulle funka för dig tro! Att kolla med dom skadar inte. kram på dig

2009-02-17 @ 21:28:41
Postat av: Olivia

Kämpa på ! Måste vara jobbigt när man behöver hjälp och allt ska krångla ! Jag hoppas verkligen du kommer ut dina ätstörningar, för jag blir lika lesden varje gång jag hör ngn som lider av det!

2009-02-18 @ 22:06:46
URL: http://MonAmour.devote.se

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0