Vikt


Tänkte bara på en annan sak som jag och min sjukgymnast diskuterade igår, det där med vikten. Hon frågade mig om jag insåg att jag var underviktig, och det är väll klart att jag inser det, men samtidigt är det lite svårt att smälta att det faktiskt skulle vara farligt - jag har trots allt varit underviktig hela livet, både med eller utan ätstörningar.

Men hur som helst, så sa jag det att "om jag ska väga normalt måste jag väga runt 60kg minst", och hon frågade varför jag inte gjorde det då, vilket jag tyckte var lite korkat men svarade att jag inte är redo för det, det är alldeles för mycket vikt för min kropp och jag drog den vanliga ursäkten att jag har litet skelett etc. Men vem försöker jag egentligen lura?

Hon frågade mig sedan vilken vikt jag skulle kunna tänka mig isåfall, jag svarade efter lite eftertanke "55kg". Men ångrade mig i samma sekund hon frågade om jag skulle känt mig nöjd med min kropp idag om jag hade vägt det, jag menade trots allt att jag skulle JOBBA mig upp till den vikten, både med självkänslan och med maten. Jag skäms ju redan över att jag väger 48kg, och tycker att det kan kännas lite fånigt att sitta och prata om att man är smal när jag själv inte tycker att jag är överdrivet smal, bara normalt smal som alla andra. Men jag går ändå dit, för jag vill kunna känna mig nöjd med mig själv oavsett vikt, det ska inte få förstöra fler dagar för mig.

Skriv din åsikt
Postat av: Emma

Du går på en dansskola va? Hur länge har du gått där? Är det därför du alltid har varit underviktig? Du behöver inte svara om du inte vill :)

2009-02-12 @ 10:57:22
URL: http://perfectbodyperfectsoul.blogspot.com/
Postat av: M

Jag tycker du är stark som kämpar på!

uppfattningen vi har om oss själva sitter ju trots allt bara i skallen - Lyckas du bli helt fri från anorexin kommer du inse att du är smal även vid 60 kilo, även om det är svårt att inse eller tro det idag.

jag tror det kommer gå toppen för dig! :D

2009-02-12 @ 13:20:02
URL: http://imperceptible.blogg.se/ed
Postat av: Giulia

Sv: jag håller med, hon kan vara lite småful, det är något med munnen känner jag :P



Kram,

Giulia

2009-02-12 @ 18:27:39
URL: http://giuliaburman.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0