BMI

Räknade på mitt BMI just och inser att jag inte är normalviktig förräns jag väger 58.4kg (BMI 19 då), hua, tycker det låter förskräckligt mycket, måste jag? Ja jag måste, eller egentligen så ska vikten inte spela så stor roll, bara jag äter som jag ska, jag blir duktigare och duktigare på det, mitt hetssug har försvunnit nästan helt. Det kom ju fram i söndags men då var jag också så ledsen och frustrerad över annat, igår lyckades jag ju trots att jag var ledsen och upprörd. Idag ska jag vara glad och lyckas! :)

Vägde mig nyss och insåg att jag inte väger 51kg längre, väger 50.6kg undrar varför? Vägde samma tidpunkt: morgonen innan frukost och efter toa. Men men, jag har hållt mig till de kalorierna jag måste få i mig (ca 2100 - 2300kcal per dag). Så det är ganska skönt att vikten blir mer balanserad och inte bara rusar upp som jag var rädd för.

Skriv din åsikt
Postat av: Jennie

Men du är ju sjuk också.. eller har jag missuppfattat det så ber jag om ursäkt. Du ser alla andra som mindr eän dom är och dig själv som större...?

Du måste vara lång =)! Jag är 178 och 59 är fortfarande normalt bmi för mig (18,6)!



Måste säga att du är duktig som kämpar på! Skall sätt amig coh läsa igenom lite i din blogg nu för att se om jag får ett "grepp" om vem du är =)! Hittade hit först idag så har inte hunnit med det än!



Kram

2009-07-14 @ 11:43:06
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: Lisa

Till Jennie (ovan): Ett BMI på 18.6 är inte normalt, det är undervikt! Nu skrev du i och för sig normalt för DIG och i vissa tabeller står det att 18,5 och uppåt är normalt men i nyare är det antingen 19 - 25 eller 20 - 25 som är normalt. I äs-behandling är allt under 20 = underviktig och att nå 20 är en förutsättning för att bli frisk enligt dem. Sen kan man hamna på 19 igen när man har blivit frisk men inte under behandlingen.

2009-07-14 @ 12:50:47
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: otto

du klarar det!

2009-07-14 @ 14:19:39
URL: http://oottoo.bloggagratis.se

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0