Födelsedag

Jag fyller år idag! Just nu känner jag däremot bara lite ångest över att jag måste äta tårta senare. Jag vill men ändå inte. Och gårdagen var inte någon kul dag direkt. Vi skulle ju gå ut och ha kul, inte tänka på något annat, och dessutom fira min födelsedag. Men jag åt knappt någonting förutom det jag hetsade och spydde, så det var inte någon bra grund jag stod på, sedan ville min kompis gå hem och alla pressade mig att göra si och så, några ville stanna och några ville gå, hade lovat min kompis att gå hem med henne, men vi hade planerat att stanna hela natten och hon ville gå efter en timma bara! Efter mycket om och men så gick hela sällskapet hem, för att inse att nej, hon var inte trött, hon hade inte ont i huvudet; hon skulle träffa en kille! Så oerhört elakt tycker jag. Och jag klarade inte all press utan började gråta, tårarna bara rann om mig på vägen hem, och nu bränner dom under ögonlocken igen. Jag hade höga förväntningar som vanligt, men att en av mina (vad jag trodde) bästa vänner skulle svika mig när vi skulle fira min födelsedag, det trodde jag faktiskt inte.

Men idag ska jag fira, hur vet jag inte, det var igår jag hade förutsättningarna att kunna gå ut... Men ska nog gå på bio med familjen och älsklingen. Varför bränner tårarna fortfarande? Jag borde vara glad på min födelsedag!

Skriv din åsikt
Postat av: missh

Hey

Vem säger att du MÅSTE äta tårta bara för att du fyller år??!!

INGEN kan TVINGA dej det "bara för att..."!

förstår du? spelar roll om man har en ätstörning eller inte, visst, om du känner innnerst inne att DU (inte ÄS) VILL ha tårta så ska inga tankar få stoppa dej! Men om du inte YCKER OM tårta o mår dåligt av det så e det bara onödigt att äta för nån annans skull! Det e ju DIN FÖDELSEDAG och då är det ju DU som e huvudpersonen o ska få välja vad DU vill ha!

GRATTIS FÖRRESTEN ;)

*********************

Jag måste iväg nu, men ska tänka på lite råd o tips

jag kan ge dej. Men vill du ha tips på hur du kan gå upp i vikt lr...?

KRAM SÅ LÄNGE...

2009-07-31 @ 07:33:15
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: amanda

GRATTIS vännen!! stort TJOHO och många varma kramar!

2009-07-31 @ 08:47:35
URL: http://bootylicious.devote.se
Postat av: sandra

GRATTIS gumman. Du kommer klara tårtan! Jag ska oxå äta hemmabakt tårta för min mamma fyller år. Så om det är jobbigt så tänk att jag oxå gör det! (Y) ha en bra dag :P

2009-07-31 @ 09:34:04
URL: http://backtofuture.blogg.se/
Postat av: Jennie

Stort Grattis =)!



Men va tråkigt att din kväll inte blev lyckad. Hoppas att dagen idag blir mysig för dig iaf!!

2009-07-31 @ 10:01:00
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: mergime

tråkigt att höra att kvällen inte blev bra

ett stort grattis till dig

och hoppas denna dag blir bättre ! kram

2009-07-31 @ 10:50:20
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: missh

hey igen!

så dåså! om du gillar tårta ska du SKITA I ÄS-tankar o de ploppar upp! vet att det e lätt att "SÄGA" men jag vet inte heller vad ditt mål e, asså e du underviktigt o BEHÖVER gå upp i vikt? eller är det FRÄMST att bli kvitt alla tankar o ångest som uppstår? hur ofta får du ångest? svälter du dej själv? eller bulimi? ortorexi? då skulle jag rekommendera att ta kontakt med nån terapeut me inriktining på ätstöringar för att få bort tankarna! det e det jag själv behöver hjälp me då jag inte har nåt av ovanstående - jag har "rester" kvar i mitt huvud från anorexi o ortorexi som jag hade för 8 - 10 år sen som jag vill bli av me FÖR GOTT o slippa räkna kcal o liknande!

numer får jag inte ångest längre o jag har 8 kg 8nu 7 kg faktiskt!) som jga iaf måste gå upp för att ha normalvikt = att min hjärna funkar normalt! därför har jag ändrat min psykiska inställning o bara vill kämpa mej upp o längtar tills jag kan få nån att prata ut me o bli kvitt tankar som uppstår när jag har jobbiga perioder i mitt liv!

jag måste nog veta lite mer exakt ditt problem o "bakgrund" t din ÄS för att kunna ge mer konkreta tips! Jag hjälper gärna!

KRAM PÅ DEJ*

2009-07-31 @ 14:28:38
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: lISA

GRATTIS!!!

2009-07-31 @ 14:45:17
Postat av: Lisa

Jag råkade skicka iväg för fort! =)

2009-07-31 @ 14:45:44
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Mary

Alla hemska känslor kommer att gå över,verkligen en dålig vän du har! Grattis på födelsedagen!! KRAM

2009-07-31 @ 15:32:46

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0