Kändisars vikt och längd

Tänkte kolla upp lite vad kändisar väger och hur långa de är, kom att tänka på det när Tyra sa i sin talkshow för någon dag sen att hon vägde 74kg, blev ganska chockad faktiskt. Så tänkte kolla ett urval och se vilka som ens kan klassas som normalvikt enligt BMI.

Cameron Diaz

Vikt: 54.4 kg (120lbs)
Längd: 175cm
Bmi: 17.8 (underviktig)

Jennifer Lopez

Vikt: 54.8kg
Längd: 168cm
Bmi: 19.4 (normalviktig)

Kate Moss

Vikt: 47.6
Längd: 173cm
BMI: 15.9 (underviktig)


Salma Hayek

Vikt: 52kg
Längd: 157cm
BMI: 21.1 (normalviktig)

Paris Hilton

Vikt: 49.9kg
Längd: 173
BMI: 16.7 (underviktig)


Vikt: 47.6kg
Längd: 157cm
BMI: 19.3 (normalviktig)

Sammanfattning; man borde strunta i att jämföra sig med kändisarna, även de som är normalviktiga är på gränsen till underviktiga. Liv Tyler är väll en av de få som faktiskt erkänner hur mycket hon bantar, att hon går och lägger sig hungrig och har alla möjliga olika farliga dieter. Det är ingen hälsosam livstil de lever, men de gör det för att de måste i sin branch, MÅSTE vi verkligen leva som de gör? Tänk efter noga, tänk bort att du kanske tycker om hur de ser ut; får du mer jobb om du ser ut så? Jag tror de flesta bara gräver sin egen grav, för du orkar inte med ditt jobb om du får ätstörningar, eller blir åtminstånde väldigt mycket sämre i att prestera just för att du har så mycket annat fokus i hjärnan.

Hoppas ingen blev taggad av detta inlägget bara, gjorde det som sagt i syfte om att ni ska se att kändisarna nog lider av en eller annan ätstörning och att de faktiskt inte ligger på normalvikt oftast.

Vikt och längd källa; www.celebsrate.com/celebrities/letterA/

Skriv din åsikt
Postat av: Jennie

Roligt inlägg då jag för en tid sedan letade efter bla paris hiltonns vikt. Var har du fått uppgifterna ifrån? jag läste tex att hon nu vägde 41 kg (?) och var 171 cm lång, men jag tycker inte det ser ut att stämma alls. Visst är hon smal, men är hon verkligen så smal som ett BMI på 16,4? Jag är tveksam till dom uppgifterna =): Men roligt inlägg iaf!



2009-07-14 @ 10:22:20
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag tycker att hon är väldigt väldigt smal till och från. Men ser hon verkligen sjukligtsmal ut? Ett BMI på 16,4 n(jag fick det till 16,9 då jag räknade på samma siffror, vart räknar du?) är så otroligt lite. 17,4 drar dom gränsen då dom diagnoserar anorexia nervosa (jag vet att det är andra "kriterier" också).

Men vi kan iaf konstatera att

2009-07-14 @ 11:09:00
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: Jennie

oj, skickade iväg det innen jag skrivit klart:

...hon är väldigt smal

2009-07-14 @ 11:11:36
Postat av: Sofija

Sjukt att till exempel JLo som är kurvig ligger så lågt. Jag har ett BMI på cirka 25, känner mig tjock i omgångar ibland lagom... Men jag vet att går jag ner mer än typ 7 kilo så försvinner mitt ansikte och jag ser sjuk ut... Det är konstigt, för jag väger ändå ganska mycket.. :(

2009-07-26 @ 11:42:08
Postat av: Sofie in dark side

det du skriver i ditt inlägg är mycket bra skrivet. jag har själv varit där men har kämpat mig frisk.

men det är så sant du skriver, när man var på kliniken träffade jag en kompis och hon grävde sin egna grav. hon blev aldrig frisk. så hoppas folk lyder sig själva!

2010-04-28 @ 20:19:35
Postat av: frosseGI

Jag ligger långt efter... verkligen lååååångt efter.

Men skam den som ger sig!!



Lycka till alla Ni som verkligen försöker!



//frosseGI

2010-08-01 @ 20:38:37
URL: http://www.frossegi.se
Postat av: Ronja

Ligger själv på vikten 29.9 och går i sexsan och ska gå upp i sjuan till hösten är 155cm och ska igentligen väga 55..... :/ men jag försöker gå upp i vikt men ´jag kan äta hur mkt godis som hälst och jag går upp ett halvt kilo på 4kilo godis och ostbågar!! //Ronja

2011-05-03 @ 18:31:43
Postat av: hej

Jannifer Lopes längd stämmer inte hon är 164,

5foot4 och en halv

2012-02-02 @ 17:27:58

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0