Läsarkommentar

Sluta äta lightprodukter! Det är de som gör att du misslyckas. De lurar bara kroppen som tror att den får energi fast den inte får det! Dessutom måste du äta så himla stora mänger av lightmat att det är klart det känns som "jätte stora" portioner. Ta vanligt smör, keso, ost, yoghurt osv. som kroppen kan hantera. Då kommer också du kunna hantera matintaget! Du måste nog få bort tänket om fet-yoghurt osv. Det är ju de VANLIGA produkter du pratar - som alla äter. I Grekland är ju till och med 10% vanlig och inte anses som fet! Helt standard för de allra flesta. Light och smal alternativen är ju ett senare påfund som inte har gjort någon människa speciellt mycket friskare/lyckligare...

Jo jag vet att lättprodukter inte är bättre så sett, men det tänket sitter fortfarande kvar i mitt huvud, sen äter jag ekologisk naturell yougurt med som är 3.5 - 4.6% (eller något sådant) fett, och även turkisk yougurt (fast light, men den är 3.5% så det borde väll anses som vanligt?), yoggi mini äter jag dels för att den är så kalorisnål ja, det ska jag inte ljuga om, men dels för att den är så god och inte heller innehåller socker (dock massor av sötningsmedel...). Men ja, jag ska jobba på att äta fetare produkter, ost äter jag fet eftersom det är den vi har hemma, förutom haoullomi och fetaostar då. Eller keso, men det äter jag vanligt ibland men tycker att det smakar för mycket grädde... Ush nu blev det bara för långt och för förklarande och ursäktande, jag ska inte ursäkta min sjukdom. Jag ska bli av med den. Tack för att du påpekade det med lightprodukterna, måste bli bättre på att äta fett.

Skriv din åsikt
Postat av: Emelie

Hej!

Brukar läsa din blogg ibland,tänkte bara säga det. :)Tänkte fråga lite saker,om det är okej,haha!

Hur gammal är du?

Hur länge har du varit sjuk?

Får du eller har du fått nån behandling? :)

Jag själv kämpar mot anorexin,du får fråga mig om nåt om du undrar! Haha!

Kram

2009-07-03 @ 22:53:35
URL: http://umbrellastorm.blogg.se/
Postat av: Simone

Jag tycker oxå att det är läskigt med "vanlig" fetthalt, men om man tänker på det i längden är det klart att en fetare fetthalt mättar mer än light...men om man räknar varenda kalori man stoppar i sig är ju inte så lätt att äta feta produkter...

2009-07-04 @ 02:23:50
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0