Mat lördagen

Frukost
2 grova mackor en med mini keso och rökt kalkon och en med makrill i tomatsås på tub
1 kokt ägg
2dl fet yougurt + 1 banan + ½dl müsli
(581kcal)

Mellanmål
Stort äpple
(78kcal)

Lunch
Ugnstekt lax, svamp och paprika med kryddat råris och en liten gurk/tomat sallad
(550kcal)

Mellanmål
Chokladgroda (sådan stor pralin)
2 grova mackor med mini keso och rökt kalkon
(331kcal)

Hittils
(1540kcal)

Ska försöka klara av middagen och kvällsmålet utan att räkna kalorierna, det borde jag fixa. Jag klarade ju till och med att äta choklad! Men visst, jag fick ångest och hetstankarna flög omkring i mig, men jag ignorerade dom, så lätt ska dom inte kunna ta mig! Jag ska klara den här veckan till att börja med, men jag ska försöka så länge jag kan! Jag ska dock sätta upp ett nytt mål på måndag så att jag har ett vettigt mål, det verkar ju funka nu! :)


Skriv din åsikt
Postat av: lillis

Åh det är så jobbigt att räkna kalorier. Har du ett program med alla kalorier i eller väger du maten.. hur gör du?



Kan du inte minska kontrollen genom att sätta ett ungefärligt mått på vad det innehåller. Om man börjar med att sätta äpple som 70 istället för 67. Och till exempel bröd som 90 istället för 92,5. Förstår du?



Till slut kanske det ser ut : frukost: 400, lunch: 500: mellis 300 och middag 800 + 2 frukter.

Man har fortfarande koll men släpper fixeringen. eller?



;) kram

2009-07-12 @ 12:46:23
URL: http://frulillis.blogspot.com
Postat av: otto

allt blir så mycket lättare när man slutar räkna kcal, jag tänker inte alls på det längre, skönt!



du är bäst tjejen<3

2009-07-14 @ 14:21:44
URL: http://oottoo.bloggagratis.se

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0