Reningskur



Att vara sjuk är nästan som en reningskur, jag orkar helt enkelt inte bry mig om maten, jag äter det jag ska och hetsar inte, tänk om det kunde vara så här enkelt i vanliga fall? Vad mycket bättre jag hade mått isåfall (fast då räknar jag inte med att jag har en uppsvälld hals och megaont).

Dagens planering:

  • Sova, sova, sova
  • Läsa en bok till Svenskan
  • Kolla Robinsson ikväll (någon mer som ska kolla på det?)
  • Äta mat regelbundet och tillräckligt mycket
  • Plugga (redan skrivit 3 sidor till en inlämning, det får räcka för tillfället)
Jag fick en kommentar om att jag var duktig som orkade med skolan, tack så hemskt mycket, jag behöver all uppmuntran jag kan få, men ska jag vara ärlig så orkar jag egentligen inte alls med skolan, min närvaro vill jag verkligen inte se nu för tiden, för jag kan ärligt talat inte komma ihåg sist jag var i skolan en hel vecka i sträck, jag brukar skippa hela dagar eller gå hem tidigare för att jag har ångest eller psykiskt/fysiskt inte orkar. Det tär på krafterna, och de är de dagar som jag äter bäst/inte hetsar som är de allra jobbigaste, eftersom ångesten står och piskar mig i ansiktet, så det är lite svårt, ska jag välja att bli frisk men låta det gå ut över skolan? Eller ska jag strunta i att bli frisk och gå till skolan? Jag väljer nummer 1, för i slutändan kommer jag få mer ork, det vet jag, men det kommer ta tid.

Jag väljer ändå att stanna i skolan pga. att jag tar studenten i början av juni och det är så nära nu, jag vill bara ta studenten, sen kan jag ta det lugnt och slippa tänka på att jag måste gå om gymnasiet. Jag ska ta ett sabbatår efter studenten, och denna sommaren ska jag ut och resa en hel del, jag måste passa på att njuta av sommaren, de senaste åren har jag bara jobbat mig igenom sommrarna, inte att rekomendera! Njut av livet istället.

Skriv din åsikt

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0