Fan, fan, fan

Och så fuckade jag upp även denna dagen. Jag klarade den ända fram tills kvällen då rök allt ihop, ångesten slog på mig, sparkade mig i ansiktet. Jag är så delad nu, ena sidan av mig vill bli frisk och klappar mig på axeln, medan den andra sidan slår mig och ber mig istället att kolla på de hemska bilderna där man ser min dubbelhaka, min pojkvän påstår att jag inte har minsta antydan till dubbelhaka, men jag ser det, och det är ingen inbillning, såpass frisk är jag ändå så att jag kan urskilja sådant. Jag vill bli frisk men jag vill inte gå omkring och börja gråta över hur jag ser ut, för konstigt nog så är jag som mest glad över mitt utseende när jag är som sjukast, hur går det ihop?

 Det blir som en drog, en kick, en farlig kick, jag känner mig smått som en drogberoende, jag lägger alla mina pengar på godis etc. drugaddicts lägger dem på droger. Jag blir hög på godis eller svält, de blir höga på drogerna. Jag älskar kicken och ruset och säger alltid att "imorgon ska jag ändra mig" "imorgon blir allt bättre" javisst är det bra att vara positiv, men när man tappar bort vad man faktiskt säger, för jag vet att oavsett vad jag säger om imorgon, oavsett hur mycket jag hoppas så vet jag att det kommer vara en kamp för att klara morgondagen, och frågan är snarare om jag är stark nog att ta den fighten, för jag mår riktigt dåligt de dagar jag klarar dagarna. Men jag gör det ändå. Och nästa vecka ska jag klara 3 dagar eftersom jag bara lyckades 1 dag denna veckan.

Vad ska jag göra för att orka med det?

Skriv din åsikt
Postat av: Lollo

"Vad ska jag göra för att orka med det?"

Svar; Du ska hämpa. Och om du misslyckas en dag ska du inte tycka dåligt om dig själv. Det kommer ta tid innan du blir frisk, men du KOMMER att klara det!

Rökare kan ju inte sluta röka helt plötsligt, eller hur? De "fuskar" också.

Kram

2009-05-11 @ 09:06:20
URL: http://slim.devote.se

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0