Frukost

Jag är alldeles slut i kroppen idag, jag dansade nog mer än jag trodde igår. Så denna dagen får bli en vilodag. Eller halva dagen i alla fall, resten av halvan ska spenderas på musikalen. Men det ska bli lite roligt ändå. :)

Har precis ätit frukost med, en hyffsat lyxig frukost om jag får säga så:

  • 2 skivor riktigt grovt bröd rostade med lite smör, parmaskinka, mini tomater och sallad
  • 2dl hallon, blåbär och björnbär + 1msk mini kesella
Mums säger jag bara, frukosten är helt klart mitt favoritmål!

En sak som är lite jobbig däremot är att nu när jag är på musikalen så ofta så ser jag ju alla som byter om titt som tätt. och jag är inte heller någon som går in på toa för att byta om, men jag jämför mig så extremt mycket med allt och alla, dels mina prestationer ute på scen "sjöng jag lika starkt?" "kunde jag mina repliker lika bra som henne?" "varför kollar inte våran lärare så där glatt på mig?" "har jag gjort något fel?", men även bakom scenen, eller framför allt bakom scenen kanske jag ska lägga till: "hur kan hon vara smalare än mig?" "jag har så små bröst, hon har så stora varför kan inte jag få lite större?" "okej, jag är smalast av alla i rummet nu, men jag är en jätte om man jämför med hur jag var tidigare" Aaahgh. jag orkar inte med att jämföra mig mer, ändå gör jag det, varför? Det får mig bara att må dåligt, och det vill jag verkligen inte.


Skriv din åsikt
Postat av: Lollo

Du behöver jobba på dina nevativa takar om dig själv, dina tankar ska ju bli porretiva! Jag är väl medveten om hur svårt det är att acceptera sig själv och sluta jämföra sig med andra. Jag pratar med en psykolog men har fortfarande problem. Kämpa på!

2009-05-09 @ 15:04:57
URL: http://slim.devote.se

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0