Läsarkommentar!

Fick just en underbar läsarkommentar! Så underbart att höra peppande ord från folk som tagit sig ur detta helvetet! Jag ska ta till mig dina ord så gott jag kan, man behöver påminna sig själv varje dag flera gånger om dagen till och med, för att inse vad man ska göra, och hur hemskt man faktiskt beter sig mot sig själv. Tack för en underbar kommentar!

"Hej! jag har varit precis som du. i dina skor. jag har tagit mig ur det. detta gjorde jag med regelbunden träning och matschema samt massor av stöd från nära och kära. Ditt matschema ser enligt mig bra ut, det ser ut ungefär såsom mina gör. men det är väldigt individuellt också, även vi som är eller har varit sjuka behöver olika mat och näring, men jag tycker som sagt det ser bra ut. ett tips för att sluta hetsa efter maten med allt möjligt nyttigt eller onyttigt är att se till att du din måltid faktiskt får i dig något sött, något surt, något salt och kanske något starkt eller beskt. detta gör att du inte känner sug just efter något sött som godis eller glass eller något salt som nötter eller extrema onyttigheter som chips. kroppen behöver faktiskt alla dessa 'smaker' för att känna sig nöjd och ger man den inte det så kommer sugen och det är då man kan börja hetsa. så försök tänka på det. söta grönsaker är majs och morot tex men man kan också köra med frukt. kryddor kan ju dämpa det andra och en kopp te dämpar också mycket när man känner en massa sug. så fort du känner att du behöver spy eller vill spy så tänk inte på att du måste få ut ångesten, tänk på hur du känner dig i kroppen och huvudet när du ligger lutad över toastolen med rinnande ögon, näsa och blodstänk från ditt innre, tänk på hur det känns när du fått ut ångesten men är dränkt av en våg av känslor efteråt som är allt annat än positiva. tänk på hur du sårar dig själv fysiskt och psykiskt och även dina nära och kära. försök tänka på allt detta innan du spyr, inte efteråt. då gör det ingen skillnad. "

Skriv din åsikt

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0