Matschema

Fick ganska mycket åsikter på mitt inlägg om att sluta äta godis i en vecka. Om att det inte är bra att förbjuda något utan istället ha matscheman. Hur ser era matscheman ut? Och vad är skillnaden på att äta mat utan godis då och då eller att ha ett matschema där det står vilken mat man ska äta? Jag blir bara stressad av att veta att jag ätit fel, och hur ska man kunna hålla schemat när man bor 50/50 hemma och 50/50 hos sin kille, kan inte direkt köpa hem mat själv, det har jag inte råd med.

Men jag vill veta hur man gör ett matschema etc. ändå, så berätta! :)

Skriv din åsikt
Postat av: Lollo

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga..



Mitt matschema:

FRUKOST: 2 dl yoghurt, 1 dl musli, 1-2 mackor med smör och pålägg, i frukt, vatten

MELLIS: 2 dl näringsdryck, 1 macka med smör och pålägg, 1 frukt, vatten

LUNCH: 2 dl mjölk, vatten, 1 portsion mat, grönsaker

MELLIS: vatten, 1 frukt, 1 macka med smör och pålägg

MIDDAG: vatten, 1 portsion mat, grönsaker

KVÄLL: 2 dl näringsdryck



Jag tror inte att jag missat något nu. ;P Kram

2009-05-12 @ 15:05:38
URL: http://slim.devote.se
Postat av: Anonym

Postat av:

Mit matshema som jag äter efter, är enormt, men man går faktiskt inte upp i vikt av det eller jo om man lägger till näringsdrycker, eller om man är i svält eftersom att då går man upp av att äta vad som hellst.

men iallfall här är det :

Frukost, 2mackor,2dlmjölk+gröt/fil/flingor,2dljuice/mjölk.

Mellanmål, 4dljuice/mjölk/saft/näringsdrycker

Lunch, 1porion mt + dl mjölk

Mellanmål, 4dlmjölk/juice/saft/näringsdryck

Middag, 1portion mat + 2dl mjölk

Kvällsfika, 2mackor, 4dlmjölk/saft/juice

2009-05-13 @ 08:52:32

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0