Min syn på allting

Jag är lite rädd att folk ska ta efter mig av bloggen, alltså att folk ska börja få komplex och ätstörningar, och jag tror att jag lätt glömmer bort att varna om det titt som tätt. Men det är ABSOLUT INTE värt att skaffa ätstörningar, eller att börja banta för börjar du banta och mixtra alltför mycket med maten så är det lätt att du steg för steg utan att du själv märker det i början, ramlar rätt ner i ätstörningar och när man väl är där så är det som att klättra upp ur en brunn = svårt, jobbigt och tar oändligt mycket tid, vilja och tålamod. Jag vill inte heller rekomendera någon att spy upp maten, som jag gör nästan varje dag. Dels för allt hemskt som händer inuti kroppen som:

  • Hjärtat slår i otakt
  • Blodtrycket kan bli för lågt eller för högt
  • Kroppen får vätskebrist och näringsbrist då man spyr upp vattnet och en hel del mineraler/vitaminer
  • Lungorna kan explodera(!)
  • Blodtrycket kan bli i obalans och alldeles för lågt
  • Halsen kan ta skada och börja blöda, näseblod kan även det komma
Det är bara några av sakerna som händer inuti kroppen, sedan händer saker utanpå kroppen med:'
  • Det fräter på tänderna och tänder är något som inte förnyar sig
  • Tandköttet tar skada
  • Naglarna blir skörare, håret mattare
  • Magen svullnar upp när man äter/dricker normalt eftersom den är van att tömmas via munnen
  • Blodkärlen i ögonen kan spricka (har inte hänt mig, men pratat med folk som det hänt på)
  • När man hetsätit kan man bli helt svettig och bli apatisk, girig och riktigt elak, man tänker bara på en sak: hetsätningen.
Och detta är bara några få grejer, så jag hoppas att ni inte ser det som ett alternativ. Har ni några kg för mycket (och då menar jag om man är ett BMI eller en vikt som faktiskt är över det normala, INTE om man är underviktig), så ät nyttigare, men med tillräckligt mycket kalorier och börja träna istället för att minska maten eller börja spy. För ni vill inte leva det här livet, det kan jag lova er!




Skriv din åsikt
Postat av: linnea

Exakt, men jag ska kanske inte säga ngt. I början när folk påpekade att jag höll på att få ätstörningar tyckte jag att det var coolt! Men nu skulle jag göra vad som helst för att slippa dom här jävla tankarna och ångesten.

2009-05-09 @ 13:06:48
URL: http://mylifefromnowon.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0