positivt

Tänka ge er mina bästa tanketips för att bli frisk, det underlättar väldigt mycket om man tänker positivt, oavsett om man är glad eller inte, för mig är det så i alla fall. Och jag ska skriva en liten lista på fördelar med att bli frisk, för några månader sen var den listan inte så lång, men man kommer på mer och mer positiva saker med att bli frisk. Här kommer några av mina:
  • Lättare att tänka och koncentrera sig
  • Skratta oftare
  • Umgås mer med vänner istället för att sitta ensam hemma
  • Inte behöva planera maten hela tiden
  • Kunna släppa tankarna om mat
  • Kunna äta det jag är sugen på
  • Kunna flytta ihop med kompisar och slippa oroa mig för om de hör när jag spyr
  • Får mer pengar eftersom jag slösar en hel del på godis
  • Älska mig själv mer
  • Få bättre självkänsla
  • Slippa vara hungrig eller övermätt hela tiden
  • Rädda mina tänder så gott det går
  • Bygga ypp skelettet igen
  • Få finare hud, hår och ja finare kropp
  • Kunna njuta av fester istället för att oroa mig

Listan kan göras riktigt lång, men detta är några av sakerna. Har funderat på att flytta ihop med någon kompis bara för att peppa mig själv att bli frisk, för jag har dels inte råd att betala hyra OCH hetsgodis, och dels skulle jag skämmas så enormt om hon/han hörde något. Men det kanske stressar upp mig snarare än hjälper? Vad tror ni?


Skriv din åsikt
Postat av: Lollo

Det låter som en bra idé att bo ihop med någon du litar på och som kan hjälpa dig. Som du säger kanske du inte spyr lika mycket OCH din kompis är säkert ett bra stöd under dina svåraste tider.

Kram

2009-05-16 @ 10:04:41
URL: http://slim.devote.se

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0