Sluta hetsa

Jag har tänkt ganska mycket på hur jag ska sluta hetsa, tro mig, det kräver mycket att få reda på svaret. Hur som helst, jag har tänkt och nu kommit fram till att jag ska ta denna veckan som godisfri, jag får tänka precis som alla som äter godis varje dag oavsett om de hetsar det eller inte, för det är snarare själva beroendet och tankarna om att jag måste ha det som ska bort. Och jag vet att man måste få unna sig godis, men först måste jag se till att jag inte är beroende av det, sen kan jag börja njuta av det, för jag njuter inte ett dugg av det i nuläget, jag bara stoppar i mig, tugga efter tugga.

Och hur ska jag då hålla mig borta ifrån det? Jag förbjuder mig själv från att köpa: glass, godis, kakor eller nötter denna veckan, ni kanske undrar varför nötter står med? Jag hetsar nötter lika mycket som godis så denna veckan är det inga nötter som gäller heller.

Har du någonsin varit sockerberoende och hur blev du kvitt det?


Skriv din åsikt
Postat av: Anna-Karin

Jag har varit mer eller mindre socker beroende..jag kämpar med det fortfarande men märker attt om jag förbjuder mig från att äta något så tänker jag på dom sakerna hela tiden. Kör tvärt om principen, och säg till dig sjävl vad du vill äta idag.

Skriv ner detta som följer:

Jag mår bra av att äta.....några exempel

Jag mår mindre bra av att äta....några exempel



Sen är det väldigt bra att äta mycket protein å bra fett på morgonen så ägg som du äter är kanon.

Kämpa på kram

2009-05-12 @ 07:59:50
Postat av: Magda

Jag tycker att du dels ska börja med ett matschema, ett matschema som du känner dig trygg med och vågar följa istället för att sitta och förbjuda olika sorters mat.



Sedan tycker jag att du ska gå till biblioteket och låna en bok som heter "sluta hetsäta" på fackavdelningen. Det finns även många andra bövcker i ämnet som kan hjälpa dig att förstå beteendet! MASSOR AV KRAMAR!

2009-05-12 @ 09:06:08
Postat av: Anna-Carin

Jag hittade till din blogg igår och det va som att läsa om mig själv! Dina tankar osv är det samma som jag tänker/känner.

Själv har jag ett matschema som ska följas...är ju inte så att det lyckas helt men det finns ngt jag kan hålla fast vid. Och idag när jag va och handlade lyckades jag att bara handla mat, inget godis. Det enda som jag inte behövde va Coca Cola...så jag va riktigt stolt när jag kom hem.

Kämpa på...det ska lyckas!

Kram

2009-05-12 @ 09:36:45
URL: http://livethosossfyra.blogspot.com/
Postat av: lillis

Jag var nästan sockerberoende i höstas.. Åt godis varje dag, flera gånger. Det gäller att ha vilja. Jag och min prins sa "inget mer godis på två veckor". EFter dom två veckorna har jag inte blivit sugen alls! Kanske äter man en kaka då och då - men vi är inte beroende!

2009-05-12 @ 09:41:30
URL: http://frulillis.blogspot.com/
Postat av: linnea

Jag var det förut och eftersom jag bor hemma bad jag om hjälp av dom, sen efter nån vecka utan det är man inte sugen längre. Men nu har jag börjat fått tillbka det problemet ioch med att min behndling fått tillbaka min aptit. OCh jag vill börja äta men inte en massa godis. Kanske kan vi hjälpa varandra? Vi kan bestämma at vi inte ska äta godis på till att börja med 1 vecka och så skriver vi till varandra varje dag och om någon äter godis måste den andra göra det, och man vill ju inte förstöra för varandra, right? Om du tycker det låter bra, släng in en komentar i min blogg :) Kramar på dig!

2009-05-12 @ 11:00:01
URL: http://mylifefromnowon.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag tror att du ska äta mer frukost för då håller du dig mätt längre och sötsuget minskar.

2009-05-12 @ 12:55:33
Postat av: A

Ett förslag som hjälpt många, inklusive mig (hycklande närings experten här) är B-vitaminkomplex, sötsug får man ofta för att kroppen vill ha kolhydrater för där finns mycket b-vitamin. Om du även redan äter en låg kolhydrats diet så kan du redan där ha brist, som vid ordentlig brist också påverkar nervsystemet. Värt att prova iaf.

2009-05-12 @ 21:32:24
URL: http://delar.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0