Ångest och glädje

Jag satt och läste i boken "jätten i spegeln" nyss (bra bok, om ätstörningar), och började tänka på om jag hade något "fix", några tvångstankar, och kom först fram till att "nej, inte JAG" men sedan när jag började tänka noga kom jag på att jag har massor, förut kunde jag inte gå överallt på gatan, vissa plattor var "förbjudna" och så låter jag aldrig min kille få veta att jag gråter om vi ligger ner i sängen, sitter vi upp eller liknande är det en helt annan sak. Det är lite skumt.

Samma sak kom upp när jag funderade över varför jag inte har ångest attacker som man läser om överallt, och så slår det mig att jag inte fattat innebörden, att det kanske inte alls är normalt att gråta sig till sömns samtidigt som man håller inne andan varvat med att andas i otakt, ena stunden väldigt snabbt för att i andra stunden försöka sluta andas, att hoppas att någon ska komma och slå ner mig tills jag somnar. Jag vet inte om min kille fattade, men jag fick hur som helst en sådan "ångest attack" (ordet känns så främmande) igår natt, bredvid min älskling i sängen, det blev bara för mycket, så när han sa att jag var vacker och söt så tjafsade jag emot (hur kunde han tycka att jag var söt och vacker, det kunde jag inte förstå!), vi började bråka om lite allt möjligt, han sa till mig att lugna ner mig när jag låg och hyperventilerade, men hur mycket förstod han?

En sak som gjorde det svårt för mig i helgen var att min kille sagt "nej jag kan äta imorgon" när jag frågar om han ska äta också, vilket gör att jag inte heller vill äta även fast jag vet att han kommer äta något annat sen, ofta onyttigt, ändå fastnar orden i huvudet.

Men vet ni vad? Jag ska få träffa en psykolog redan på tisdag, snabbt som tusan gick det! :D

Skriv din åsikt
Postat av: Dannofino ♥

åh, vad bra att du får träffa en psykolog!

2009-11-15 @ 23:02:22
URL: http://psycological.blogg.se/
Postat av: Victoria

Vad roligt att du fick en psykologtid så snabbt! :D

Själv så fick jag vänta i ett halvår på en tid~

2009-11-16 @ 06:19:02
URL: http://pigment.blogg.se/
Postat av: Magda

Förstår att du älskar din kille och allt.. men om han får dig att må sämre i din ätstörning så borde du tänka på dig själv allra först.



Hur ska du kunna bli ordentligt frisk om du ska vara allra närmast en ätstörd människa som inte ändrar på sitt beteende? Det är definitivt hårt att tänka på säkert.. men du behöver omge dig med friska och inte sjuka människor. Det bara är så.



Det är säkert lätt för dig att bortförklara hans beteende.. men förr eller senare kommer du att vara tvungen att ta itu med det här.. kanske bättre förr än senare då.

Massor av kramar

2009-11-16 @ 13:08:10

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0