Anti depp

Fick även frågan "Har du aldrig tagit anti depressiva medel? Vill du ha det?"

Men nej, jag vill inte ha det, jag vill bli glad av kärlek och lycka inte av droger (och där sa jag emot mig själv med tanke på efederinet?) dessutom är jag redigt rädd för att det skulle förvärra ätstörningarna om jag tar det och går upp i vikt (vilket en av mina vänner gjorde av det).

Jag tackade snällt nej och sade inget om varför, det kändes onödigt.

Hur ser ni på anti depp?

Skriv din åsikt
Postat av: Magda

Man går inte upp av fluoxetin bara så att du vet! Det har uppenbarligen fått bra svar hos speciellt anorektiker och bulimiker som ofta har mått mycket bättre av behandling med den sorten antidepp :) kram

2009-11-25 @ 20:49:00
Postat av: elin

personligen är jag STARKT emot det! blev till och med förolämpad när min behandlare frågade om jag var intresserad av det. jag vill bli glad av sånt omkring mig, sånt som brukade göra mig lycklig!

2009-11-25 @ 22:26:46
URL: http://simsalabimen.blogg.se/
Postat av: Vilde

Säg inte nej, snalla! Jag började med fluoxetin för norga månader sen och mitt liv har blivit 1000 gongar battre, jag känner nestan inte igen mig själv. Om det är ett rätt val jäg har gjort är det att ta emot dessa. Dom ger inga viktökning, hjelper bulimiker att inte hetsa. Man tänker mer rationellt och kan styra sina handlingar på et helt annat sätt. Det är jo just det: medisin! Du behöver att fylla på med vissa stoffar i hjärnen, just som nogon måste fylle på sine lägre av järn. Jeg vet inte var jag hadde värit om det inte var for dom, priser mig lycklig varje varje dag över hur mycket dom har förandrat mitt liv. Snälla, tänk över det enn gong til! Du kan må så mycket mycket bättre!

2009-11-26 @ 00:57:06
Postat av: Malin

Jag har också haft ätstörningar och SCÄ erbjöd mig antidepressiva tabletter. Min första tanke var exakt lika dan som din. Men sen blev jag tvingad att äta det och nu äter jag det dagligen. Man märker verkligen på en om man har glömt att tagit tabletterna. Tankarna kommer osv..

2009-11-26 @ 15:37:59
Postat av: Anna

Jag åt anti-depp i cirka 3 månader. Fick migrän och tyckte bara att jag blev en zombie. Kände visserligen inte sorg lr mycket depp men ingen glädje eller lycka heller. Jag bara var. Dessutom försvann inte mina hets attacker lr ätstörningen så jag sket i tabletterna och det var mitt bästa beslut ever! Tanken att jag efter att ha blivit beroende av tabletterna skulle behöva "vänja av mig" från dem var inte mottagbar. MEN som dem andra skriver, det kanske funkar. Man måste testa. För mig funkade det INTE.

PS. Du ska veta att du är i rätt riktning till ett friskare liv! Med tanke på den hjälp du söker och sättet du skriver om att du vill berätta är många steg i rätt riktning. Men glöm inte bort att det tar tid. Jag gick behandling på SCÄ i Stockholm. Idun hette det, dagvårds behandling var 3.e vecka i grupp. Från April-Oktober. ( sommar uppehåll) MYCKET bra, mycket lärorikt & framförallt ett slag i ansiktet om vad man hållit på med det senaste åren.

Livet är för kort för att slösas bort i en ätstörning.



All lycka Kramar // Anna!

2009-11-27 @ 09:42:43

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0