Första advent

Hur ska man säga, trevlig advent? Eller glad advent? Nej, ha en mysig första advent! Sitter och äter frukost framför tvn och kollar på barnprogram haha den helg traditionen är nog svår att sudda ut oavsett hur gammal jag blir tror jag.

Ska skålla mandlarna snart, är lite orolig över hur dagen ska arta sig men om jag håller mig positiv så kommer nog allt gå som det ska, psyket gör mer än man kan tro ibland. Jag handlade ett mindre paket pepparkakor (det minsta jag kunde hitta) fast med bättre kvalité så jag hoppas att de tar slut innan mina kompisar drar sig hemåt ikväll för jag vågar inte ha både pepparkakor och mandlar hemma, för mandlar kommer det vara över garanterat, man kan inte ha i 200g mandel i 4 glöggar direkt. Äsh det löser sig!

Julmarknaden ska bli riktigt rolig i alla fall, då blir det jul stämning om något! :D

http://www.nogg.se/upload/33981/blogg_231928.gif


Skriv din åsikt
Postat av: Miss JS

sv: Ja visst är det! Skitstörigt att det är så eller hur?



Du skriver att du måste äta mindre. Kan du komma på 5 anledningar till det och reflektera över anledningarna? T ex "Jag måste äta mindre för jag vill gå ner i vikt" och som respons på det t ex "Varför ska jag gå ner i vikt jag behöver inte det." Lite känsla vs förnuft? =)

2009-11-29 @ 12:41:05
URL: http://missjsstruggle.wordpress.com/
Postat av: Miss JS

sv: Kanske inte hjälper direkt eller så men man får i alla fall en chans att fundera en gång extra. Utmana det sjuka lite =)



.:Kram

2009-11-29 @ 13:20:04
URL: http://missjsstruggle.wordpress.com/
Postat av: Bullen

Bra! Blir det pepparkakor över så kan du faktiskt slänga dom! Känner du att du inte kan hantera det, så är det nog det bästa du kan göra... Jag har slängt mat efter fester många gånger. Kladdkaka, pastasallad, tomteskum... you name it. Man får göra så, om inte någon av gästerna vill ta med sig maten hem.



Lycka till! Och njut av kvällen!

2009-11-29 @ 14:45:42
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0