Första advent

Snart är det första advent förresten, hur ska ni fira det?

Själv ska jag bjuda över lite vänner på glögg (lättglögg och osockrad men ändå) + mandlar/russin, torkad frukt, clementiner och pepparkakor. Jag är bara rädd att jag ska äta för mycket pepparkakor, hur ska man göra för att äta en eller två pepparkakor? Ångesten slår till så snabbt, ska jag fega ut och nöja mig med glögg och clementiner?


Skriv din åsikt
Postat av: Emelie

Nej vännen, du ska INTE nöja dig med bara glögg och clementiner! Du ska äta precis likadant som dom andra. Det är så himla lätt att glömma av vad som är "normalt" att äta. Men titta på dom andra, dina kompisar. Äter dom 5 pepparkakor så ska du också kunna göra det. De som inte har anorexi eller bulimi har en känsla för hur mycket som är lagom, men om man är sjuk tappar man ju helt den känslan. Så det bästa är att lära sig av andra! se och lär:) Hoppas ni får mysigt:)

2009-11-27 @ 21:37:38
Postat av: Mino

varför bestämma sig innan hur många du pepparkakaor du ska/kan äta? det skapar ju bara förbjuda tankar som leder till hets...

2009-11-27 @ 21:38:29
Postat av: Bullen

Vad mysigt det låter! och pepparkakor är ju jättegott! ;)



Jag tycker att du ska försöka njuta av samvaron med dina vänner. Prata, umgås, skratta, drick glögg och ät pepparkakor och clementiner precis som dina vänner kommer göra. Om det hjälper, kan du ju alltid välja en av dina vänner och bestämma att du tar en pepparkaka när hon eller han tar en. :)



Och om du får pepparkakor över och tycker att det känns otryggt - så släng dem när dina gäster har gått!



Lycka till!



Jag ska köpa adventspynt i morgon, och sen ägna kvällen åt att göra i ordning här hemma...

2009-11-27 @ 22:19:25
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: Karin

tända mysiga ljus och pepparkakor såklart:)

2009-11-27 @ 23:22:26
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Victoria

Åhh, måste julpynta i helgen~ :D



Men du ska inte sitta dig innan och bestämma i förväg hur och vad du ska äta

- Det är inte bra och skapar bara fler tvång som stressar upp dig.



Ifall de andra äter pepparkakor och mandlar så kan du göra det likaså. :3



Du skulle ha sett mig då jag var liten, pressade i mig 13 stycken av dem på en dag~!

Tills... pappa berättade att min storasyster hittat maskar i sin, och då åt jag inte dem igen på ett år! xD



sv:

Ahaha, jag har ingen aning om varför faktiskt~!

Tog väl en chansning eftersom att det är så många som bor där...?

Själv så bor jag i Stockholms förort~ :)

2009-11-27 @ 23:42:51
URL: http://pigment.blogg.se/
Postat av: amanda

god morgon :) regnar det och är mulet hos dig oxå? usch och fy för vädret idag. jag ska fira första advent i kyrkan, jag jobbar nämligen imorgon, ska bli supermys med alla de vackra psalmerna och de tända ljusen. hoppas ni får en trevlig fika. kram.

2009-11-28 @ 09:13:44
URL: http://bootylicious.devote.se
Postat av: elin

första advent ska nog firas med mys hemma hos några vänner. pepparkakor, glögg och någon gammal "julfilm". :)

2009-11-28 @ 13:23:27
URL: http://simsalabimen.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0