Frågor och svar

Fråga: Normalt är väl när man äter utan att tänka. Fastjag fattar inte.. har du fått din diet ifrån din doktor? för jag tror att hon "överdoserar" dina frukostar, så där mycket är inte normalt :o inte att vara elak, men den som gjort menyn borde kanske tänka på att du är ätstörd liksom och kanske inte klarar av så mycket mat?

Svar: Ja, jag tycker också att normalt är att äta utan att tänka på kalorier, men jag menade normalt intag. Nej, jag har inte fått min "diet" från någon doktor, jag är en frukostmänniska, får jag bara ett mål om dagen väljer jag frukosten. Sedan är min frukost alldeles lagom sett till kalorier, en frukost ska innehålla ca 500kcal, vilket min inte riktigt kommer upp till men nästan.



Fråga: hur lång är du och hur mycket är din målvikt?

Svar: Jag är 175cm, min målvikt ligger tyvärr fortfarande och svävar på 45kg, jag kan erkänna att jag nog är lite smått förälskade i siffrorna. Men dit ska jag inte igen, jag var som ett levande lik i psyket.



Fråga: men är det inte bra att du äter? om du vill gå upp i vikt liksom :b

Svar: Jo, klart att det är BRA att jag äter, men det skär i hjärtat och det är fortfarande svårt, dessutom vill jag inte gå upp även om jag inser att jag måste det. Jag vill inte gå upp jag vill bara bli frisk, men tyvärr så går de två inte ihop.

Skriv din åsikt
Postat av: matilda

:O stark reaktion mot första frågan: ta inte åt dig av den kommentaren, dina frukostar är inte alls för stora! så dina frukostar ser ut nu är precis så de ska vara, frukosten är det viktigaste målet på dagen!

hur gick ditt första psykologmöte föressten, du har inte berättat något om det?

jag hade mitt första nu i fredags, och om jag ska vara helt ärlig levde det inte riktigt upp till vad jag hade förväntat mig. fast det tar väl ett tag innan man kommer igång helt med behandlingen antar jag...

2009-11-22 @ 00:49:10
Postat av: Vilde

Jag fattar verkligen inte att folk kan vära så dumma att dom lägger igen sånna kommentarer som den första! Den är ju helt.... Jag har inte ord! Ta hand om dig, du kämpar bra!

2009-11-22 @ 12:47:38
Postat av: Dannofino

jag menade inte bara frukosten, utan all mat sammanlagt..

2009-11-22 @ 13:51:16
URL: http://psycological.blogg.se/
Postat av: camilla

jag måste bara komentera den första frågan om frukosten. du sa själv där att den är alderles lagom, men vill bara säga att jag också tycker den är det ,verkligen! inte alls för mycket. kan vara bra att höra det från någon annan också :)

2009-11-22 @ 21:24:27
URL: http://leverfordagenja.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0