illa

Har ätit ett megastort mellanmål nu på eftermiddagen: 1 näve mandlar, 1 knäckemacka med ajvar relish och 2 äpplen. Det känns som om jag lika gärna kan hetsa och spy, men det ska jag inte, jag lade mig och vilade och läste lite i Mia Törnbloms bok "så dumt!" och började tänka på hur min ätstörning gått ut över min omgivning (i boken handlar det om hennes missbruk av droger, men det går lätt att fundera över ätstörningarna eftersom det låter ganska lika i mina öron), och jag har alltid tänk att "min omgivning har aldrig blivit illa behandlade eller så, de har inte lidit av att jag var sjuk" men jag börjar inse att jag nog gått runt med en bindel för ögonen.

Det är klart att de förnekat att jag varit sjuk, om jag nästan börjar gråta när jag ser en bild där mina knotor uppenbart sticker ut så är det väll klart att de ser men att de kanske inte vet hur de ska ta tag i det. Och jag har även gått ut på dom genom att vara tyken, inte engagera mig ett dugg i familjen, stänga in mig och vägra någon in på livet, vilket till slut gjorde att min mamma bröt ihop framför mig, hon kom in på mitt rum och bara ramlade ihop i en snyftande hög, och jag kände mig så liten, så sjukt liten och elak, för jag kunde inte gråta när hon var där, jag var helt känslokall och att trösta någon när det är så uppenbart att det inte finns några känslor, det går bara inte. Sekunden efter att hon lämnat mitt rum bröt jag ihop. Men det såg inte hon.

Skriv din åsikt
Postat av: Anonym

det var inget katastrofmellanmål, din kropp behöver det! hoppas du inte tänker mer på det :)

2009-11-10 @ 18:44:04
Postat av: camilla

det var inget katastrofmellanmål, din kropp behöver det! hoppas du inte tänker mer på det :)

2009-11-10 @ 18:45:03
URL: http://leverfordagenja.blogg.se/
Postat av: Anonym

ett normalt mellanmål skulle jag säga :)

2009-11-10 @ 21:02:03
Postat av: anoa.blogg.se

Hoppas det är bra med dig, att allt går bättre och att du kommer ur det snart. Jag tänker på dig varenda dag, det gör jag. Du klarar det, kom ihåg att ALLT är så mycket bättre med att vara frisk. Och även om du råkar hetsa/äta för mycket en dag (inte för jag tyckte att ditt mål nu var för mycket) så tänk att du går inte upp i vikt för det! Ok kanske något hekto men om det händer en dag so what? Det är ju förresten bara bra om du går upp (sålänge det är av MAT, inte massa godis och sånt :)). Puss och kram din lilla fighter :D :p

2009-11-10 @ 21:45:38
Postat av: Anonym

Hoppas det är bra med dig, att allt går bättre och att du kommer ur det snart. Jag tänker på dig varenda dag, det gör jag. Du klarar det, kom ihåg att ALLT är så mycket bättre med att vara frisk. Och även om du råkar hetsa/äta för mycket en dag (inte för jag tyckte att ditt mål nu var för mycket) så tänk att du går inte upp i vikt för det! Ok kanske något hekto men om det händer en dag so what? Det är ju förresten bara bra om du går upp (sålänge det är av MAT, inte massa godis och sånt :)). Puss och kram din lilla fighter :D :p

2009-11-10 @ 21:46:29
URL: http://anoa.blogg.se/
Postat av: Anonym

oj nu blev det lite crazy där :o

2009-11-10 @ 21:47:58
URL: http://anoa.blogg.se/
Postat av: Rebecca

det var inget mega mellanmål, det lovar jag! På kvällarna äter jag lätt 1/4 Big Pack, lösgodis, proteinbar, en burk keso med sylt, te med soyamjölk och kesella med fun light..

2009-11-10 @ 21:55:35
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0