Läsarfråga

Fråga: "Jag ber dig om hjälp. Du har uppenbarligen erkänt att du har problem. Om det känns jobbigt att svara mig så vill jag att du låter bli. Frågan:
Min syster har ätstörningar men har inte tagit tag i problemet och inte erkänt för de som varit oroliga över hennes hälsa. Jag har beslutat mig för att "konfrontera" henne i helgen. Försöker nu läsa på om problematiken med sjukdomen. Kan du ge mig några råd.
Jag vill hjälpa henne att ta det första steget mot hjälp. Hon kommer nog hata mig först men det tar jag gärna, bara vi för igång en förändring."

Svar: Hej, hur gammal är hon och vet du vilket sätt som hon har problem med maten? Hon kommer garanterat streta emot, man gör vad man än kan för att hålla folk utanför, mina föräldrar frågade mig och jag sa nej, så de släppte det helt. Men spyr hon så försök att "komma på henne" dvs höra henne och konfrontera henne där och då. Men gör hon inte det så förklara vad du märkt har hänt med henne, inte bara utsidan utan även att hon ser ut att ha mått sämre etc. Lycka till, det behövs fler som ställer upp och säger till, ju snabbare man får hjälp desto snabbare och lättare kan man bli frisk. Kram

Skriv din åsikt

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0