Läsvärt

Snubblade över ett blogginlägg som handlar om hur modeller blivit smalare och smalare på kort tid och hur snabbt vi har vant oss med det, hon visar även bilder från en Hm katalog från 2002 och jämför med deras bilder för detta året. Och jag kan inte annat än att säga: herregud! För det är sådan extrem skilland, och jag hade helt glömt att modellerna innan hade normala kroppar, och om man då lägger till att det var samma tjat om att modellerna var för smala då, hur smala är inte dagens modeller då?

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12885832

Skriv din åsikt
Postat av: elin

sick...

2009-11-10 @ 14:39:36
URL: http://simsalabimen.blogg.se/
Postat av: m

hej!

jag håller på med ett arbete i skolan om ätstörningar, och för att lyckas så som jag vill behöver jag någon/några att intervjua för att få in olikas perspektiv, drabbade som oberörda. så jag undrar om du skulle vilja ställa upp och svara (som privatperson såklart) på några enkla frågor ang din ätstörning samt kampen emot den? :)

skicka gärna ett mail till mig, och du, kämpa på!

2009-11-10 @ 15:46:19

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0