Underbara ni

Jag har ätit bra idag, men jag har hetsat en gång, men jag försökte att bara spy hetsen och inte tömma magen på allt, ett litet framsteg i alla fall. Och jag var hemma "sjuk" från skolan idag, det tog emot precis innan jag skulle gå, jag klarade det bara inte, så jag stannade hemma och tog hand om mig själv istället, cyklade iväg och handlade, lagade mat och har bara tagit det lugnt. Jag ska inte pressa mig för hårt, att bli frisk ska vara mitt nummer ett.

En sak som jag däremot borde ha gjort men som jag helt glömde av var att jag skulle ringa vårdcentralen och fråga om de har någon psykolog eller hjälp för ätstörningar. Jag antar att man ska ringa på morgonen i alla fall? Och imorgon börjar jag tidigt så då kan jag inte göra det, eller så tar jag mig ännu en ledig dag, ringer till vårdcentralen och pluggar hemma istället för att vara i skolan och lyssna på det jag istället kan läsa i mina böcker. What to do?

Och tack så mycket för allt pepp och jag blir så glad när ni tror på mig men framför allt när ni skriver att ni efter att ha läst här ska satsa ännu mer på att bli friska, jag vet att vi kommer att bli friska men det är ingen lätt väg dit och det är nog det jag börjar inse nu, jag har hela tiden inbillat mig att jag bara ska vakna upp en dag och bli frisk, nja så fungerar det inte, tyvärr!

Skriv din åsikt
Postat av: Victoria

sv:

Det handlar väl kanske om att jag varit under en behandling i ett halvår nu och att min familj undrar "Varför blir hon fan inte bättre".

Jag har blivit bättre, det har jag, men samtidigt så har jag svårt för en hel del saker när det kommer till mat med mera~

Svårt är en sak, men samtidigt så brukar ju folk äta långsamt då de fikar - de sitter ju och fokuserar på sitt sällskap och det sociala sammanhanget!

Dessutom så ska de väl njuta av det goda~ ;3



Hur länge har du haft din ätstörning? :D

(Har inte hunnit läsa igenom din blogg än)

2009-11-02 @ 21:59:53
URL: http://pigment.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag vill inte verka som en ilskeapparat, men... fuck BUP. :|

Jag har aldrig någonsin varit på något så objektivt behandlande ställe som det... och ärligt talat så hamnade jag i nästan ett exakt likadant dilemma som du.

Fast för mig var det mer att jag skulle ha ett eftersamtal med en av "behandlarna" efter att ha varit med en ungdomsdepressions-grupp som inte hjälpt ett skit.

Hon råkade vara sjuk vid den tiden.

Sedan så hörde hon av sig igen... efter att jag fyllt 18. :/

Så jag fick inte komma tillbaka dit, utan fick en remiss till vuxenpsykiatrin.

Hata, hata, hata, hata.



Så jag antar att vi är samma ålder alltså~ :D



2009-11-02 @ 22:31:04
URL: http://pigment.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0