Vikt

Vägde mig i helgen, vågen stannade på 52.3kg men på något sätt så börjar jag acceptera det, jag vill egentligen inte, det är "inte jag" att väga över 50kg, men det kommer bli det, jag undrar bara hur lång tid det tar att vänja sig. Jag som förraktade att väga över 50, skrattade och blev förolämpad om någon trodde att jag "var så fet att jag vägde 50kg, hur kunder de tro det!?" nu vet jag bättre, men siffrorna är ändå svåra, det var en väldigt svår spärr.

Jag har med andra ord gått upp 0,1kg den senaste månaden, det är inte mycket jag måste få in det i hjärnan!

Skriv din åsikt
Postat av: Bullen

Känner igen mig! Det är hemskt att ställa sig på vågen... Jag tycker också att det är jobbigt att ha gått upp 0.1 kg, men det är verkligen inte mycket! Det är svårt att acceptera, men det är inte mycket! Det är inte mycket! Men jag vet att det är svårt att acceptera. Jag hejar på dig och jag tror på dig!

2009-11-16 @ 19:17:27
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: minimi

jag förstår dig, har vägning imorgon också och är som ett vrak dagarna före. Jag hatar det mer än något annat för det är så svårt att acceptera att man gått upp..

2009-11-16 @ 21:10:51
URL: http://breakingthechain.blogg.se/
Postat av: Bullen

En gång när jag hade gått upp 0.2 kg sa en vän till mig att det förmodligen handlade om två äpplen eller en obajsad bajskorv ;). Haha... För mig blev det komiskt. Nu försöker jag påminna mig om den där bajskorven varje gång jag ställer mig på sjukhusvågen och ser att jag gått upp i vikt... För om jag ser på min vikt i ett längre perspektiv, så har jag faktiskt inte gått upp något särskilt i vikt sen augusti. :) Kram på dig!

2009-11-16 @ 21:16:55
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: Victoria

Man får försöka att inte lägga all sin tillit på vågen eftersom att ens BMI är fullkomligt individuellt.

En vikt kan ju bland annat bestå av muskler(=tyngre) medan annan inte. :)



Själv så tykcer jag att det ändå är lite underligt hur de håller på och säger rakt ut när de väger en att "Ja, du har gått upp...".

Som om det inte kan medföra en panik i sig.



Fast det är iallafall bra att du är medveten om att det inte är så mycket ändå.

Det kan lika gärna vara vätska, lika gärna ha varit ett glas vatten som du precis druckit.



Kämpa på~ ;3



kramar från mig till dig

2009-11-16 @ 21:49:10
URL: http://pigment.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag måste bara fråga dig en sak.

Du säger att du väger 42,3 kilo, hur lång är du?

Vore tacksam för svar!



Ta hand om dig :)

2009-11-16 @ 21:53:56
Postat av: elin

vägde mig idag efter tre veckor och hade gått ner drygt ett halvt kilo..jag får snart panik!

2009-11-16 @ 23:17:28
URL: http://simsalabimen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det är verkligen inte mycket att väga över 50. Jag väger 65, och inte är jag tjock för det! Jag skrev min bloggadress i epost-fältet. Jag har läst din blogg väldigt länge nu. Tänkte att du kanske vill veta vem som läser och sådär:) Kämpa vidare gumman!

2009-11-17 @ 21:07:44
Postat av: Dannofino

hur lång är du och hur mycket är din målvikt?

2009-11-21 @ 15:27:17
URL: http://psycological.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0