FAAAAN!

Jag ramlade dit, varför varför varför? Slappna aldrig av för mycket, jag som hade tänkt skriva ett inlägg om hur duktig jag är som haft chips, ostbågar, choklad och nötter hemma utan att hetsa på länge. Men vad händer då? Jo jag äter en näve nötter = helt okej, men sen vill jag ha mer mer mer. Så jag tänker "okej jag äter upp påsen med nötter och lite choklad och så äter jag någon macka till middag" (dåligt resonemang med) men vad händer? Jo efter den påsen så dunkade mitt hjärta, mitt huvud snurrade = hetsen var i kroppen. Jag borde lagt mig ner och vilat men nej, jag äter 300g choklad (eller i slutet tvingade jag mig i den...) och en handfull chips + massa ostbågar. Sedan var det toaletten... Och en sak som jag inte känt på något år nu, jag fick ont i halsen! Och det är jag glad för, min kropp har slutat vara van vid att spy. Mitt huvud snurrade ännu mer, jag började få upp tankar på hur jag ska kunna gå ner i vikt igen. MEN NEJ! JAG SKA INTE DIT IGEN. Det ska jag inte. Fan fan fan.

Jag ska inte låta detta dra mig ner, det är naturligt att fela, men nu ska jag dra mig upp igen och fortsätta som jag gjort den senaste tiden; äta tillräckligt mycket, unna mig gott ibland, inte ha förbjudna saker, inte hetsa, inte banta eller spy.

Skriv din åsikt
Postat av: Vilde

Stakkar gumman! Men som du själv säger: det är helt naturligt och kanska lite bra, för nu vet du att du kan ta dig ur det!

2009-10-01 @ 19:04:53
Postat av: Rebecca

Keeep On fighting!

2009-10-01 @ 19:18:16
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Återfall kommer! Du har precis rätt attityd tjejen

2009-10-01 @ 21:03:25
Postat av: S

Du gör ett JÄTTEBRA jobb tjejen! Vägen till friskhet är så gott som ALDRIG spikrak! Ibland trillar man i diket och det gör jävligt ont, men nu reser du dig och kör vidare. Ett återfall är INTE ett misslyckande! Du åkte bara lite vilse på de där krångliga vägarna som ska leda fram till målet. Nu tittar du på kartan och försöker hitta rätt väg. Du fixar det! Tänk på vilken skillnad det är NU mot förr! Förr trodde du aldrig att du skulle kunna vara kräkfri så många dagar, men nu har du vetskapen om att du FAKTISKT kan, att du har klarat det förr. De första dagarna efter att man "trillat dit" brukar vara jobbiga, men ät tillräckligt och regelbundet och undvik att utsätta dig för eventuella frestelser BARA de 3-4 kommande dagarna, så kommer suget att försvinna och styrkan åter att infinna sig!



Att vara stark är inte

att aldrig falla

att alltid veta

att alltid kunna



Att vara stark är inte

att alltid orka skratta

att hoppa högst

eller vilja mest



Att vara stark är inte

att lyfta tyngst

att komma längst

eller att alltid lyckas



Att vara stark ÄR

att se livet som det är

att acceptera dess kraft

och att ta del av den

att falla till botten, slå sighårt

och alltid komma igen



Att vara stark ÄR

att våga hoppas

när ens tro är som svagast

att vara stark ÄR

att se ljuset i mörkret

och att alltid kämpa för att nå dit

2009-10-01 @ 22:11:47
Postat av: elin

det händer alla, man får återfall då och då. du är stark som klarat det så länge. fall inte tillbaka bara, fortsätt kämpa! :)

2009-10-01 @ 22:22:03

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0