Frågestund svar

jag har märkt att din lunch ibland kan bestå av till exempel pasta och paprika. men då undrar jag, köttet då? eller liksom protein delen? det kanske kan göra att du får brist på det och hetsar enklare, fast nu verkar det ju inte vara det du hetsar :/ men iaf, som ett råd att du kanske borde lägga till det eller så. det är ingen pik, du vet bäst vad som funkar för dig och ingen annan med det var bara något jag reagerat på. lycka till i fortsättningen, du fixar det här! & vill och påpeka att du är verkligen en förebild för mig, du är så himla duktig!

Oftast så äter jag någon form av protein till varje måltid, men just den paprika och pastan hade jag hittat i ett recept som jag testade därav inget protein. Men det är bra att du påpekar det, protein är viktigt, men även kolhydrater, vilket jag aldrig lyckas komma upp i "rätt" antal enligt dietist programmet. Men jag försöker. Tack så hemskt mycket, jag är glad bara jag inspirerar någon att gå i rätt riktning, vi är värda bättre, kämpa på! :)


hej goding. jag undrar vad du har du haft för fritidsintressen genom livet och vad gjorde du som barn? några syskon? :) förresten VAR hittade du teckningen på anorexi tjejen?? kram


Jag har haft väldigt många fritidsintressen, jag älskar musik, dans, film och teater. Väldigt mycket kultur aktiga saker så att säga. Och även shopping! Som barn var jag mobbad men jag hade ändå alltid bra självkänsla konstigt nog, och så är jag en person som har få men nära vänner, sån har jag alltid varit även om jag alltid avundas alla som har så mycket vänner. Två syskon har jag, en bror och en syster, står inte så nära dom även om jag träffar dem då och då när jag är hemma hos familjen.

Googlade på konstnärens namn på googles bildsökning! :)

jag har läst din blogg ett tag. Jag har själv problem med mat, jag hamnade aldrig på en undervikt men rasade 10 kg på 2 månader när jag tappade som värst.
Jag har de senaste två åren pendlat från 70 kg till 58, från 58 till 75 och nu till 65.
Mitt största problem är att jag får inte någon rutin på maten. Och jag fixar inte att äta ofta, det känns som om jag svullar och inte gör något annat än äter.
Jag försöker äta 3 ggr/dag, men skulle vilja kunna äta mellanmål också.. Men jag funderar på hur du får dina mellanmål och din lunch att funka när du går i skolan? (för det gör du eller är jag helt ute och cyklar?)


Ta hand om dig och fortsätt kämpa!


Ja det handlar inte om hur mycket man väger utan om vad man tänker och hur kroppen mår framför allt! Jag är en sådan periodare, men när jag äter som frisk så äter jag alltid mellanmål som du nog sett i bloggen, och då kommer det väldigt naturligt, äter jag så blir jag också mer hungrig, konstigt det där! Ja jag går i skolan, men vi har rast så att man kan ta sig ett mellanmål, de flesta äter en bulle eller liknande på vårat café då, men jag äter en macka och eller frukt just för att min kropp behöver det. Jag älskar mellanmål! Ta med en dubbelmacka i väskan och ät på rasten eller på lektionen, det är inte det minsta pinsamt, man tänker ju inte på när någon annan gör det?

Tack, och detsamma till dig! :)

Skriv din åsikt
Postat av: Vilde

Faktisk väldigt viktig det där med protein ja! Jag ökade mitt inntag, og byttade ut kex ock kakor och så med mera proteinrik och "riktig" mat. Blir mycket minde småatande och mera stabil mättnad=)

2009-10-04 @ 19:08:51

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0